Under torsdagskvällens Jetshop Awards kammade Scorett hem priset som bästa nykomling.
Priset tilldelas en aktör som under året lanserats eller flyttat sin e-handel till Jetshop och som från dag 1 satt kundens nuvarande krav och framtida önskemål i främsta rummet.
Jetshop Awards delas ut årligen under eventet Jetshop Awards Dinner som hålls i anslutning till Jetshops e-handelsevent SEBC. Utmärkelsen syftar till att belöna och hylla de som varje dag arbetar hårt för att göra det där extra för sina kunder och höja kvalitén inom e-handeln – och för att inspirera och motivera till fortsatt utveckling av framtidens handel.
Scorett genomgick tidigare i år ett plattformsbyte och lanserade i samband med detta sin nya webbplats tillsammans med e-handelsaktören Jetshop. Den nya webbplatsen har mött fin kritik från såväl kunder som samarbetspartners och prisades under torsdagens gala med utmärkelsen Bästa nykomling.
Motiveringen löd:
”2018 års vinnare i kategorin Årets Nykomling går till en kedja som i sin omnikanal-strategi utnyttjar styrkan och räckvidden i sina fysiska butiker på ett föredömligt sätt – hela vägen från lager till slutkonsument. Design och navigering är uppenbart prioriterat och noga genomtänkt, vilket ger en härlig kundupplevelse från sök till köp – inte minst i mobilen”
Bland de nominerade fanns även Amazing Brands, Sneaky Steve, Svea Brudar, Matt Tema och Mille Notti.
Mer omni-kanal och bättre användarupplevelse
På nya scorett.se har stort fokus lagts på att förbättra användarupplevelsen, skapa en mer sömlös omnikanal-lösning och satsa på en större del användargenererat innehåll. Navigering, filtrering och buy-button-area har legat i fokus för att få till bästa möjliga köpresa. Kunden ska enkelt kunna hitta vilken fysisk butik som har en vara i lager samt lägga en order för hemleverans eller upphämtning i en Scorett-butik.a