Hem NYHETER Sainsbury’s utökar sitt samarbete med Blue Yonder

Sainsbury’s utökar sitt samarbete med Blue Yonder

Publicerat av: Redaktionen

Sainsbury’s, som är en av Storbritanniens största aktörer inom dagligvaruhandel, kläder och banktjänster, har valt att utöka sitt samarbete med Blue Yonder genom att tillämpa en helhetslösning för sin försörjningskedja.

Sainsbury’s utökar sitt samarbete med Blue Yonder 3Tillsammans med Sainsbury’s kommer Blue Yonder att skapa en autonom självlärande plattform för försörjningskedjan, med avancerade funktioner för maskininlärning. Funktionerna består av AI-driven prognos av efterfrågan och påfyllning, ett digitalt kontrolltorn, planering av ytor och sortiment, lager och personal.

– Vi arbetar ständigt för att tillgodose våra kunders behov. Tack vare en förutsägbar, autonom och anpassningsbar leveranskedja som drivs av teknik i världsklass, kan vi bättre möta våra kunders önskemål oavsett när och hur de väljer att handla hos oss, säger John Elliott, teknikchef för retail på Sainsbury’s. Sainsbury’s valde Blue Yonder dels för dess gedigna erfarenhet och avancerade möjligheter inom maskininlärning, dels för deras kultur och värderingar, som ligger i linje med våra egna.

– Vi är glada över att utöka vårt samarbete med Sainsbury’s genom att erbjuda lösningar som möter konsumenternas dagliga behov, vilket är särskilt viktigt idag, givet situationen i samhället, säger Johan Reventberg, president EMEA på Blue Yonder. Våra innovativa AI- och maskininlärningsfunktioner har starka meriter och vår end-to-end-plattform är ledande på marknaden. Vårt mål är att få AI och maskininlärning till att bli viktiga möjliggörare för Sainsbury’s framtida digitala transformation och tillväxt.

Relaterade Artiklar