RNB och Wellstreet startar Retailers lab förutveckling och tillväxt av entreprenörsverksamheter inom retail

RNB och Wellstreet startar ett samägt företag som ska skapa utveckling och tillväxt för entreprenörer primärt inom digitala tjänster med potential att förändra framtidens retail.

Retailers Lab kommer att göra det lättare för entreprenörer inom retail att framgångsrikt utveckla sin affärsidé. För RNB och Wellstreet blir det effektivt att genom samarbetet identifiera och utveckla entreprenöriella idéer med tillväxt- och lönsamhetspotential.

För RNB innebär det en möjlighet att integrera kuvösverksamheterna i RNB:s verksamheter som en del av arbetet med den digitala transformationen. För Wellstreet innebär det en tillgång till substantiell detaljhandelskompetens och tillgång till en retailverksamhet att pilottesta idéer på för att effektivt få fram ”proof of concept”.

”Samarbetet med Wellstreet är ännu ett steg i vår tempohöjning för att transformera våra värdeerbjudanden med stöd av digital teknik i kommunikation, handel, leveranser och kringtjänster. Vi är övertygade om att korsbefruktningen med den kompetensen som Wellstreet besitter skapar en turboförutsättning för oss i den här typen av affärsutveckling. Wellstreet har ett starkt trackrecord att ta fram väl fungerande och lönsamma affärer” säger Magnus Håkansson, VD och Koncernchef för RNB

”Den plattform som RNB erbjuder för att testa nya koncept tillsammans med vår metodik, kraft och kreativitet som affärsutvecklare skapar goda förutsättningar för värdeskapande. RNB har genomgått en vändning och levererat tydliga resultatförbättringar och satsar nu helhjärtat på den transformation som behövs i ett nytt, krävande retaillandskap. Det ska bli stimulerande och spännande att jobba tillsammans med RNB-ledningen” säger Mikael Wintzell, medgrundare och VD för Wellstreet.