Färghandelskedjan Happy Homes gör nu en storsatsning på e-handel där budskapet om hemkänsla ska genomsyra hela kundupplevelsen.
Målsättningen är att komma närmare slutkunderna och ge ett mervärde genom att förstärka butikens erbjudande online.
B3s specialistbolag Rebel and Bird har anlitats för att tillsammans med Jetshop och Omniarch skapa mer kundnytta och enhetlig kommunikation.
– För att fortsätta differentiera oss och ännu bättre kommunicera vårt huvudbudskap om hemkänsla såg vi behovet att satsa på e-handel. Det har saknats i vår kedja och ger stora möjligheter för både kommunikation och ökad försäljning, säger Magnus Ohlsson, VD på Happy Homes.
Att gå mot en mer digital försäljning var ett naturligt steg för Happy Homes och projektet innefattar lösningar för både B2C och B2B med funktioner som kulörväljare, kundklubb och presentkortslösning. Projektet drivs som ett samarbete mellan Rebel and Bird, som ska leverera design och utveckling, Jetshop som plattformsleverantör och Omniarch som strategisk partner. Projektet startade med en strukturerad förstudie där Rebel and Bird tog fram ett designkoncept för den nya e-handeln tillsammans med en backlog över kommande utvecklingsprojekt. Projektet genomförs med en modern teknisk-stack och baseras på Jetshop Flight som webbfront.
– E-handel är ett område som passar oss på Rebel and Bird otroligt bra givet den kompetens vi besitter. Samtidigt som det krävs djup teknisk kompetens så är ett digitalt kundmöte i världsklass en nyckel för att nå framgång i en alltmer konkurrensutsatt tillvaro. Tillsammans med vår metodik och kompetens för att nå digital tillväxt ser vi fram emot att skapa stor nytta för Happy Homes, säger Andreas Eriksson, försäljningschef på Rebel and Bird, B3s specialistbolag som utvecklar användarupplevelsen online och skapar nya digitala tjänster som driver lojalitet och tillväxt.