Pricer visar fyrfärgsetiketter och lösningar för bättre köpupplevelse och hållbarhet på EuroCIS
Hem EVENT Pricer visar fyrfärgsetiketter och kommunikationslösningar för bättre köpupplevelse och hållbarhet på EuroCIS

Pricer visar fyrfärgsetiketter och kommunikationslösningar för bättre köpupplevelse och hållbarhet på EuroCIS

Publicerat av: Redaktionen

Pricer medverkar på EuroCIS, den främsta mässan för detaljhandelsteknik i Europa, med skalbara lösningar för kommunikation i butik tillsammans med flera samarbetspartners.

Pricer, ledande inom kommunikationslösningar i butik och digitala prisetiketter, deltar i mässan EuroCIS i Düsseldorf 31 maj–2 juni.

Pricer kommer att visa en rad lösningar för effektiv butiksdrift och bättre köpupplevelse:

Pricer SmartTag Color – Pricer presenterar SmartTag Color fyrfärgsetiketter. De baseras på epappersföretaget E Inks teknologi Spectra 3100 som har utvecklats för att möta handelns behov av digitala etiketter som kan visa fler färger. Pricers SmartTag Color-etiketter har marknadens längsta batteritid tack vare Pricers optiska trådlösa teknologi. Butikerna använder fyrfärgsetiketter för att lyfta fram kampanjer och sitt varumärke.

Pricer ShelfVision – För att få bukt med problem som att produkter saknas på hyllorna och säkerställa att planogrammen följs erbjuder den hyllmonterade vidvinkelkameran Pricer ShelfVision en lösning baserad på maskininlärning och datorseende. Den avancerade kameran kan automatiskt upptäcka och identifiera digitala prisetiketter och hitta platser där produkter saknas på hyllan. Den skickar då en signal till butikspersonalen genom Pricer StoreApp eller integration med butikens befintliga applikationer.

Pricer Plaza – Pricer kommer också att visa Pricer Plaza, grunden i Pricers lösning, en molnbaserad infrastruktur för ledningssystem som möjliggör Software as a Service (SaaS) affärsmodeller. Pricer Plaza består av en rad tjänster som möjliggör avancerad hantering av butiksinfrastruktur och tjänster för allt från enskilda avdelningar eller butiker till hela butikskedjor. Pricer Plaza utgör grunden för digitalisering av avancerade funktioner, bland annat följande:

  • Avancerad dynamisk prissättning i realtid samt hantering och implementering av kampanjer
  • Avancerad varupåfyllnad
  • Bildtagning och optimering av butikshyllor
  • Click & Collect-tjänster
  • Produktpositionering i butik för bättre köpupplevelse

Pricer visar fyrfärgsetiketter och lösningar för bättre köpupplevelse och hållbarhet på EuroCIS

”Made in Germany” – produktionen flyttar närmare kunderna

Som den enda helt europeiska leverantören av digitala prisetiketter utökar Pricer sina möjligheter att möta den fortsatt höga volymefterfrågan genom en ny produktionsanläggning i Tyskland, närmare kunderna på den här stora marknaden. Genom sitt nära samarbete med kunderna för att förstå deras långsiktiga mål och utmaningar kommer Pricer att kunna erbjuda kortare ledtider och ökad flexibilitet. Kortare transporter bidrar också till en mer hållbar lösning. Produktionslinjen för grafiska etiketter med marknadsledande prestanda och batteritid finjusteras just nu och leveranserna förväntas starta senare i år.

Samarbetspartners

På EuroCIS kommer Pricer att visa en rad lösningar tillsammans med ledande samarbetspartners:

  • Visual Art: En ledande fullservicebyrå inom digitala kommunikationskanaler som erbjuder kreativ expertis, teknisk innovation samt en enkel och intuitiv programvara för digitala skyltar, CMS Signage Player.
  • WhyWaste: För att hjälpa handeln att nå sina hållbarhetsmål samarbetar Pricer med WhyWaste som erbjuder lösningar för hantering av matsvinn. Genom att kombinera ett smart system för hantering av utgångsdatum och analys med den realtidsfunktion som finns i Pricers digitala prisetiketter kan Pricer erbjuda lösningar som minimerar matsvinnet och hjälper personalen att använda sin tid effektivt. Systemen är helt integrerade och används framgångsrikt av några av världens ledande dagligvaruhandlare.
  • Revionics (ett Aptos-företag) visar hur handlare framgångsrikt kan navigera bland de allt fler utmaningar som detaljhandeln står inför med hjälp av strategisk prissättning, en branschledande AI-baserad prissättningslösning och genom att använda det ledande systemet med digitala prisetiketter med realtidsfunktion, vilket ger en positiv effekt på lönsamheten.
  • Storekey visar lösningar för att utveckla och implementera obemannade butiker.
  • Frogmi visar applikationer för avancerad butiksdrift integrerade med Pricer Plaza och Pricer ShelfVision.

EuroCIS äger rum 31 maj–2 juni 2022 i Düsseldorf i Tyskland. Pricer finns i Hall 10 monter C43. Besök oss så berättar vi mer om lösningar som hjälper handeln att digitalisera viktiga processer i butik så att de kan spara tid och pengar samt erbjuda en bättre köpupplevelse.

Relaterade Artiklar