Philips TV & Sound presenterar spännande ny line-up online i september!

Philips TV & Sound avslöjar nya spännande produkter genom en speciell serie online-evenemang mellan 1 och 10 september.

Philips TV & Sound presenterar spännande ny line-up online i september! 1Amsterdam, 8 juli 2020 – TP Vision har meddelat att företaget tyvärr inte kommer att delta på plats i Berlin under IFA 2020, deras spännande årliga produktlanserings kommer istället genomföras via en serie speciella online-evenemang.

IFA har alltid varit en viktig del av TP Visions årliga marknadskommunikation. De potentiella riskerna för besökare, anställda och partners på grund av den osäkra pandemissituationen har emellertid inte gett Philips TV & Sound något annat val än att vidtaga alternativa planer.

Så för 2020 kommer TP Vision att ersätta sin närvaro på Berlins IFA-mässa med en spännande och informativ serie online-evenemang för europeiska medier och partners, som löper från 1 till 10 september.

Även om utförandet av online-aktiviteterna blir unika, kommer de också att följa delar av det vanliga formatet för Philips TV & Sound på IFA.

Som vanligt kommer aktiviteterna öppnas den 1 september kl 12.00 (CET) av CEO för Philips TV & Sound Europe på TP Vision, Kostas Vouzas, med en internationell presskonferens. Där kommer man presentera företagets senaste höjdpunkter, men framför allt nya spännande produkter och även dela med sig av företagets framtidsplaner.

TP Vision kommer därefter arrangera ett antal tekniska seminarier online – för inbjudna medier – som hålls vid bestämda tider under resten av dagen.

De tekniska seminarierna kommer att fokusera på den senaste TV-tekniken med TP Visions bildkvalitets-guru Danny Tack; Philips Premium Sound-höjdpunkter presenteras av Benoit Burette ansvarig för Philips Sound Strategy på TP Vision; och detaljer om senaste Bowers & Wilkins TV-ljudsystem presenteras av Director of Product Communication på Bowers & Wilkins, Andy Kerr.

Philips TV & Sound Europe CEO på TP Vision, Kostas Vouzas, kommenterade det digitala formatet av lanseringsevenemanget: ‘Även om vi beklagar att vi inte kan delta på plats under IFA 2020 är jag extremt stolt över Philips TV & Sound-teamet och deras arbete med att skapa ett starkt och slagkraftigt digitalt lanseringsevenemang. Vi är glada över att få presentera våra senaste höjdpunkter och produkter för både media och våra partners på ett annat sätt och på ett sätt som jag är övertygad om kommer vara både informativt och roligt för alla.