Hem NYHETER Pandora väljer TCS som strategisk partner för sin digitala transformation

Pandora väljer TCS som strategisk partner för sin digitala transformation

Publicerat av: Redaktionen

Tata Consultancy Services (TCS) har valts som strategisk IT-partner av Pandora, en världsledande designer och tillverkare av smycken med bas i Köpenhamn.

Pandora väljer TCS som strategisk partner för sin digitala transformation 3Avtalet med TCS är en viktig milstolpe i Pandoras globala IT-transformation och en nystart av varumärket samt en viktig del i företagets nya affärsplan. För att möjliggöra den digitala transformationen, som går under namnet ”Programme NOW”, kommer TCS använda sin beprövade Machine First Delivery-modell (MFDM) och den prisbelönta kognitiva automatiseringsmjukvaran ignio.

Peter Cabello Holmberg, Informationschef, Pandora, säger

“Vårt samarbete med TCS är en viktig milstolpe för Pandora. Nu har vi etablerat ett IT-upplägg som är anpassat för framtiden och som stödjer Programme NOW:s mål. Jag är övertygad om att TCS, med sin globala närvaro, expertis inom detaljhandel och tillgång de allra senaste lösningarna inom automatisering och AI, är en perfekt partner för Pandora.”

Ruchikar Dalela, Country Head, TCS Denmark, tillägger,

“Jag är stolt över att ett av de mest välkända smyckesvarumärkena i världen har valt TCS som strategisk IT-partner. Vi ser fram emot att stödja Pandoras digitala transformation, där teknik kan möjliggöra större flexibilitet och snabbrörlighet för Pandora produkter på alla deras marknader. MFDM kommer effektivisera och accelerera förändringsinitiativ som förbättrar Pandoras kundupplevelse.”

TCS:s Machine First Delivery-modell (MFDM) använder automatisering, robotik och artificiell intelligens för att hjälpa företag nå deras affärsmål snabbare med reducerade risker. Detta görs genom att föra samman människa och maskin. Modellen använder datorers förmåga att lösa komplexa problem snabbt genom att hantera en stor bredd och volym av data medan människor i sin tur förser datorerna med data och parametrar som gör att de bättre kan lösa dessa komplexa problem. Resultatet är en maskinintelligens som ger flerfaldiga produktivitetsförbättringar och tar kundupplevelsen till nya höjder.

Ignio, kärnan i TCS:s Machine First Delivery-modell, blandar artificiell intelligens, maskininlärning och avancerad mjukvara för leverera uthålliga och självläkande IT-system.

Ignio använder kontextuell medvetenhet för att förutse och förebygga problem och automatiskt lösa de incidenter som ändå kan uppstå.

Kunder använder också ignio i allt större grad till att transformera sina verksamheter. Det är den enda automatiseringsmjukvaran på marknaden som omfattar företagsanpassad IT (AIOps), hantering av arbetsbelastning samt ERP- och affärsverksamheter med en gemensam plattform. I nuläget har ignio 110 kunder bland världens 2000 största företag inom detaljhandel, tillverkning, telekom samt bank och finansiella tjänstesektorer.

Relaterade Artiklar