Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Ökad efterfrågan på teknikhjälp i hemmet – Nu erbjuder Penny personlig support

Ökad efterfrågan på teknikhjälp i hemmet – Nu erbjuder Penny personlig support

Publicerat av: Redaktionen

Penny har inlett ett samarbete med servicetjänsten Hemfixare, för kunder som behöver hjälp med teknikprylar hemma.

Ökad efterfrågan på teknikhjälp i hemmet - Nu erbjuder Penny personlig support 3Som Penny-kund är det möjligt att utöver den helt digitala servicen i appen, även boka en Fixare som kommer hem och hjälper till med allt från installation till felsökning. En typ av service där efterfrågan har ökat med nästan 1200 procent i samhället under de senaste åren.   

Nu adderar Penny personlig teknikhjälp som tillägg till sin digitala tjänst. Den som känner sig tekniskt okunnig, eller helt enkelt vill lägga sin tid på annat, kan genom Pennys partner ”Hemfixare” få hjälp med allt från installation av nätverk och routrar, justering till bättre skärmbild till uppstart av en ny mobiltelefon. Penny erbjuder bokning av Hemfixares tekniksupport i appen eller på hemsidan, och tack vare samarbetet blir det nu ännu enklare att ha sin uppkoppling och underhållning samlat i Penny-appen.

– Att ha Penny innebär ett uppkopplat liv utan krångel, men det är inte helt lätt med tekniken på hemmaplan alla gånger. Vi ser en enorm ökning av efterfrågan på teknisk support i samhället, och genom att erbjuda våra kunder hjälp med bredband och mobiltelefoner där hemma i samarbete med Hemfixare så kan vi underlätta och göra livet med teknik ännu smidigare, säger Bodil Prising, affärsområdeschef för Penny.

I takt med ett alltmer digitaliserat samhälle har behovet av att få hjälp med teknikrelaterade frågor ökat stadigt de senaste åren. Från 2016 till 2019 har registreringen av rutavdrag för it-support i hemmet ökat med nära 1200 procent. Det är innebär en tiodubblad tillväxt sedan teknikrelaterad service i hemmet blivit avdragsgillt år 2016.

Penny erbjuder tillsammans med Hemfixare teknisk support för 399 kronor per timme, och tjänsten är avdragsgill och omfattas av rutavdraget. Det är möjligt att ta ett kostnadsfritt konsultationssamtal över telefon innan bokning, och en ”Fixare” är sedan på plats inom 48 timmar.

Relaterade Artiklar