NetOnNet utökar med pop up i Nacka, Täby och Lund

Testet med NetOnNets pop up-shop på Överby Köpcentrum i Trollhättan har fallit väl ut.

Nu utökar hemelektronikaktören med nya pop up:er i gallerior i två av landets storstadsregioner; på Nacka Forum, i Täby Galleria och på Nova i Lund.

Med Black Friday och den stundande julhandeln tätt inpå knuten utökar NetOnNet med tre nya pop up-shoppar. Sedan i våras har företaget testat formatet på Överby Köpcentrum med gott utfall. Nu etablerar man formatet i storstadsregionerna. Peter Andersson, retailchef på NetOnNet, är förväntansfull:

– Genom att etablera våra tre nya pop up:er får vi möjlighet att presentera oss närmare på orter där vi inte har fysisk närvaro med en Lagershop, säger Peter Andersson, retailchef på NetOnNet.

– Galleriakonceptet är ju ganska annorlunda jämfört med vårt Lagershopskoncept; till Lagershopparna åker våra kunder i stor utsträckning för att handla produkter som de redan har läst om på nätet. I gallerior får vi möjlighet att visa upp oss och möta kunder som kanske inte specifikt har valt att åka dit för att komma till oss. Det här är en möjlighet som hjälper oss att skapa och bygga kundrelationer över tid.

Sortimentet i en pop up är av förklarliga skäl mindre än i en Lagershop.

– I pop up:en kan vi presentera ett attraktivt sortiment och visa upp enkelheten som det innebär att handla av oss. Även om vårt sortiment i en pop up är mindre tar vi igen det genom att synliggöra hela vårt sortiment bland annat via sökstationer. Där kan våra medarbetare hjälpa till och lägga en order för leverans redan dagen efter, säger Peter Andersson.

Att testa och lära för att utveckla är inget nytt för NetOnNet. Tvärtom menar Peter Andersson att det ligger i företagets natur, och att man i en pop up på ett kostnadseffektivt sätt och tillsammans med kunderna har möjlighet att testa till exempel sortiment, exponering och inredning.

– Att testa och lära ligger i vårt DNA. Det var så vårt Lagershopskoncept kom till 2001. Det var först ett test för att kunderna kom till vårt lager för att få varan snabbare levererad och som sedan blev permanent för att stödja vår e-handel, avslutar Peter Andersson.