Onsdagen den 30 januari presenterade Web Service Award resultatet av deras årliga webbplatsundersökning, om vilka företag, som är svenska konsumenters favoriter.
NetOnNet vann titlarna; Bästa Webbplats samt Bästa Förbättrare i kategorin E-handel.
Priset tilldelas den verksamhet som inom respektive kategori vinner flest röster hos Sveriges konsumenter, d.v.s. har högst andel nöjda besökare/användare. Expertjuryns motivering löd: ”Att ständigt arbeta med att förbättra för sin besökare ger resultat! Webbplatsen känns ärligt lockande. Det är lätt att navigera, finns bra jämförelser och möjlighet att fynda. Här vill man handla!”
− Årets vinnare har lyckats tillgodose sina besökares skiftande krav och behov. Alla vinnare är exempel på när utveckling utgått från besökarnas bästa. De är tilltalande, lätta att navigera, informativa och bäst av allt – anpassade att möta besökaren på bästa tänkbara sätt på den plattform som besökaren valt, säger Pierre Du Rietz, VD för Web Service Award.
Vinnarna tillkännagavs på den årliga WSA-galan den 30 januari 2019. På plats för att ta emot priset från NetOnNet fanns bland annat, Peter Andersson, ansvarig för NetOnNets samtliga kanaler och kundmötet på NetOnNet och Martin Richardsson, ny e-handelschef på NetOnNet.
– Utmärkelsen betyder mycket för oss som har rötterna i e-handeln. Det är fantastiskt roligt att vi vinner detta pris, särskilt när det är baserat på vad våra kunder tycker om vår sajt. Detta är en utmärkelse till hela NetOnNet som jobbar tillsammans för en riktigt bra kundupplevelse online. Jag känner jag mig oerhört stolt och hedrad att få vara en del av det härliga gäng av kompetenta kollegor jag har i såväl mitt team som övriga delar i verksamheten, säger Peter Andersson.
NetOnNet började som ett e-handelsföretag – därför är det en självklarhet att netonnet.se och bolagets övriga sajter är navet i hela företagets verksamhet.
– I egenskap av relativt nyanställd på företaget och e-handelsnörd så bekräftar denna utmärkelse att jag kommit till en fantastisk arbetsplats med ett härligt team. Vi är inte ett litet påhängt e-handelsteam som ska göra allt, det är många fler som är med och drar lasset. Att vi är så många involverade och att vi gör saker TILLSAMMANS är vår nyckel till framgång, säger Martin Richardsson.
De han talar om är IT-avdelningen som står för UX och utvecklar utifrån organisationens behov, marknadsavdelningen som jobbar med inspirerande kampanjer och innehåll, logistikavdelningen som ansvarar för fraktsätt och fraktinformation, kundtjänstavdelningen som sköter kunddialogen, och så vidare.
– WSI-mätningarna är ett bra sätt att hålla koll på att sajten utvecklas åt rätt håll. Den ger också bra input till våra egna utvecklingsplaner, bland annat får vi mycket värdefull information från fritextvaren. Men det viktiga är att vi tolkar resultaten och sedan väljer vår egen väg. Vi lyssnar på kunderna, sedan behöver vi använda vår erfarenhet och fatta de beslut vi tror är rätt för att göra något bra som sticker ut och uppskattas av kunderna. Syftet är att kontinuerligt fortsätta utveckla och förbättra innehåll, teknik och upplevelse på webben, berättar Martin Richardsson.