NetOnNet är 2019 års bästa e-handlare inom kategorin Telefoni

För sextonde året i rad utser PriceRunner Årets e-handlare.

Vinnaren utses baserat på omdömen från konsumenter, shoppingupplevelse hos butiken, samt butikernas arbete med kund- och kvalitetssäkring. För fjärde året i radutser konsumenterna NetOnNet till Årets e-handlare inom kategorin Telefoni.

NetOnNet som fyllde 20 år i mars, har med sitt unika självbetjäningskoncept, vuxit och tagit marknadsandelar för varje år. Idag är NetOnNet en av de största återförsäljarna på den skandinaviska hemelektronikarenan. Kunden är hjärtat i hela NetOnNets verksamhet och all utveckling görs med utgångspunkt från kundens önskemål, förväntningar och perspektiv.

– Alla på NetOnNet jobbar hårt för att varje kundupplevelse ska bli optimal. Att få utmärkelsen Årets e-handlare i kategorin Telefoni för fjärde året i rad är en viktig bekräftelse för oss. Vi har arbetat med att förbättra vårt erbjudande samt kundupplevelsen, och utmärkelsen visar att våra kunder är nöjda med de förbättringar vi genomfört. Det ger oss energi, glädje och kraft som vi tar med oss i vårt process- och förbättringsarbete framåt, säger Martin Richardsson, e-handelschef på NetOnNet.

Pricerunners motivering till utmärkelsen lyder: ”NetOnNet uppvisar mycket hög tillgänglighet, en exceptionellt bra hemsida både vad gäller navigering och att lägga beställning samt en snabb leverans, med tydlig information och många valmöjligheter. Detta tillsammans med en effektiv och hjälpsam kundservice samt ett klimatkompenserat leveransalternativ gör NetOnNet till vinnare inom sin kategori.

– Vi är glada och stolta över att så många kunder valde att rösta på oss och känner oss ödmjuka över insikten att våra kunder uppskattar och värdesätter oss. Vi vill tacka de kunder som röstat på oss samt alla de kollegor på NetOnNet som bidragit genom sin grymma arbetsinsats, vilket sammantaget ledde till att vi fick denna utmärkelse. Priset motiverar oss till att arbeta smartare för att kunna bli ännu mer relevanta, så att vi kan förvalta och förtjäna kundernas förtroende även framöver, säger Peter Andersson, Retailchef NetOnNet.