The Lobby – framtidens butiksupplevelse
Hem NYHETER The Lobby – framtidens butiksupplevelse

The Lobby – framtidens butiksupplevelse

Publicerat av: Redaktionen

Idag förhandsvisades The Lobby – AMF Fastigheters senaste initiativ för att möta de utmaningar som handeln står inför.

The Lobby – framtidens butiksupplevelse 4I The Lobby testas och utvecklas innovativa lösningar för framtidens butiks- och shoppingupplevelser. The Lobby öppnar portarna senare i vår.

  • Vi har skapat en plats där stockholmare och stadens besökare får uppleva produkter, tjänster och lösningar från internationella och svenska varumärken. The Lobby är en föränderlig plats som kan jämföras med ett livsstilsmagasin. Vi kommer kontinuerligt att ändra och uppdatera innehållet och utvecklas tillsammans med våra varumärken och konsumenter, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef AMF Fastigheter.

The Lobby är en testplattform där framtidens digitala och analoga upplevelser för shopping, service och umgänge växer fram. I The Lobby kommer det finns både svenska och internationella varumärken, modeskapare, kreatörer och entreprenörer som vill utmana sig själva och branschen samt marknadsföra sig på nya sätt. Genom korta kontrakt och små ytor kan varumärken testa nya idéer på de mest nyfikna konsumenterna.

Den växande e-handeln förändrar spelplanen för den fysiska handeln och utmanar existerande affärsmodeller. The Lobby suddar ut gränsen mellan e-handeln och den fysiska handeln och skapar nya möjligheter.

The Lobby – framtidens butiksupplevelse 5-Digitaliseringen förändrar sättet vi ser på den fysiska butiken och vilka krav vi ställer på upplevelsen. Hela branschen behöver hitta sätt att förnya sig, tänka nytt och dra nytta av digitaliseringens möjligheter. The Lobby är vårt sätt att ta nästa steg mot framtidens butiksupplevelser, säger Annelie Gullström.

The Lobby innehåller flera delar som tillsammans skapar en nytänkande plats mitt i Stockholm city. Förutom aktörernas produkter och tjänster fylls The Lobby med mat, dryck, evenemang, upphämtningsservice och ytor för mingel. Digitala och analoga upplevelser blandas.

Fakta om The Lobby:

The Lobby – framtidens butiksupplevelse 6

  • Lanseras våren 2018 i Stockholm city – i Moodkvarteret, på Regeringsgatan 61.
  • 900 kvm fördelat på två våningar.
  • I The Lobby kommer det finnas en restaurang som erbjuder allt från frukost till afterwork.
  • The Lobby är en social mötesplats där nya shoppingupplevelser möter evenemang och umgänge.
  • I The Lobby finns etablerade och nya varumärken, kreatörer, modeskapare samt såväl svenska som internationella entreprenörer.
  • The Lobby har korta kontrakt och små ytor (2-20 kvm) för större flexibilitet och frihet för varumärken och aktörer. Aktörer rekommenderas att stanna cirka tre månader.

The Lobby kommer likt ett livsstilsmagasin att uppdateras varje månad med nytt spännande innehåll.

Relaterade Artiklar