Jula startade tidigare i år upp en helt ny e-handel.
Nu tas nästa steg i utveckling av det nya konceptet, det handlar då om ”Hämta i varuhus”.
– Att beställa på nätet och sedan hämta den reserverade produkten i varuhuset är mycket attraktivt, det ser vi tydligt i våra tester och den återkopplingen får vi också från våra kunder, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.
– Vi har hela tiden sett e-handeln som startpunkten för något nytt, som sedan ska utvecklas kontinuerligt. Glädjande nog har utvecklingen av konceptet gått fortare än planerat, och därför kommer vi nu att lansera Hämta i varuhus på bred front, säger Joachim Frykberg.
Testerna pågår för fullt i ett antal Julavaruhus och planen är att alla Julas kunder ska kunna använda sig av det nya konceptet i mitten av november.
– Det är en del av vår strategi att alltid finnas där kunden finns, och att alltid möta kunden på kundens villkor. De som gillar att beställa på nätet och sedan hämta produkten i varuhuset nämner ofta två aspekter som är avgörande för deras val. Dels vet man att produkten verkligen finns på plats och dels slipper man gå runt och leta, säger Joachim Frykberg.
Det nya konceptet med Hämta i varuhus kommer att implementeras samtidigt på Julas samtliga marknader i Sverige, Norge och Polen.
– Detta är ett viktigt strategiskt steg för oss, men det är långt ifrån det sista. Vi kommer fortsätta utveckla vår handel för att alltid kunna möta våra kunders behov på bästa sätt, både i varuhusen och på nätet, säger Joachim Frykberg.