Jula inleder strategiskt samarbete med Kivra för att digitalisera papperskvitton

Intresset för digitala kvitton är starkt. Näst på tur att digitalisera sina papperskvitton är Jula.

Jula inleder strategiskt samarbete med Kivra för att digitalisera papperskvitton 1Samarbetet innebär att Julas klubbmedlemmar kommer att kunna få sina kvitton i Kivra.

– Vi har haft ögonen på digitala kvitton i några år, men inte sett att befintliga lösningar varit tillräckligt bra. En lösning för digitala kvitton måste vara centrerad kring kunden för att vara attraktiv. Nu erbjuder Kivra en bra kundcentrerad lösning och då vill vi gärna vara tidigt på bollen, säger Johan Sjöhagra DSO på Jula.

I Sverige skrivs det ut 4 miljarder papperskvitton varje år. Det motsvarar 50 000 träd. Kvitton i Kivra är enklare för såväl konsumenter som handlare. Och är dessutom bra för miljön.

– Samarbetet med Jula är ett viktigt steg för oss i vårt arbete med att göra kvittohanteringen både enklare och mer hållbar för konsumenter och handlare. Vi är glada över att ha Jula med oss på resan när vi nu ska digitalisera landets kvitton, säger Anna Bäck, VD Kivra.

Idéen bakom Kivra är att skapa smidiga och hållbara lösningar som alla tjänar på. Över 40% av svenskarna över 16 år använder idag Kivra för att få sin viktiga post digitalt. Och snart kommer de få möjligheten att även samla kvitton i Kivra. Tidigare i år blev det känt att Sveriges största kvittoutställare, ICA, har inlett ett samarbete med Kivra. Jula blir därmed andra handlaren att annonsera ett samarbete med Kivra. Och fler handlare är på gång.