IT-konsultbolag skapar tävling för digital gemenskap

Arbetsmiljön under den rådande Coronakrisen har skiftat från stabila skrivbord på lugna kontor till en ”vanlig” hemmamiljö.

IT-konsultbolag skapar tävling för digital gemenskap 1Digitala möten tas från sängen, soffan eller matbordet och inte sällan ser kollegorna delar av familjen springa förbi i bakgrunden. Den digitala kulturen har minst sagt fått ett annat värde när arbetet sker hemifrån. Som ett led i att bygga digital gemenskap har Consid nu initierat Hemmakontorskampen – en tävling där det finaste, fulaste, galnaste eller mest absurda hemmakontoret med flest röster vinner.

Det är många, som på grund av att minska smittspridningen av Covid-19, under den senaste månaden har behövt ställa om sina dagliga rutiner med att gå till kontoret.

Istället har arbetsplatsen flyttat in i hemmet tillsammans med barn, hundar, respektive och/eller katter. Allas kontor ser numera annorlunda ut och kanske skiftar de till och med från dag till dag. Men hur ser egentligen svenskarnas kontor ut? Consid blev nyfikna och som ett initiativ till digital gemenskap skapades Hemmakontorskampen.

–    Det här är ett humoristiskt initiativ för att skapa kultur och gemenskap, inte minst för våra anställda men också bland svenskarna i stort. Vi vill bidra till skratt och engagemang i en tid av mörker, vilket vi hoppas kunna göra med Hemmakontorskampen, säger Peter Hellgren, VD på Consid.