Indiska live med framtidssäker internationell e-handel signerad Avensia

Mode och inredningsföretaget Indiska lanserade förra veckan sin nya och framtidssäkra e-handel, på ny plattform utvecklad av Avensia.

Den nya e-handels-sajten ger besökarna en bättre och snabbare kundupplevelse, möjlighet att se butiksspecifika produktsaldon och att hämta sina beställningar i butik. I samband med lanseringen breddar Indiska också sin marknad till hela Europa. På sikt kommer hela världen att få möjlighet att handla mode och heminredning på Indiska.com.

Indiska lanserade sin nya digitala handel med syfte att förbättra kundupplevelsen och ge kunderna mer inspirerande innehåll. Sajten har fått en ny design, bättre prestanda och flera nya funktioner har lagts till. Bland annat kan Indiskas kunder nu dra fördel av den nya Click & Collect-lösningen. I bakgrunden förenklar en ny lösning för produktinformation administrationen för Indiska.

– ”Den nya sajten är mer än en e-handel, inte bara tekniskt avancerad utan kommer också att ge våra kunder mycket mer inspirerande och redaktionellt innehåll. Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda våra kunder en state of the art e-handel med en modern omni-lösning, hög grafisk kvalitét och internationell leverans”, säger André Lago, e-handelschef på Indiska.

Den nya moderna handelslösningen drar nytta av hastighet och kraften i Avensias produktramverk Storefront Nitro, och i grunden finns Episervers plattform. Ramverket ger e-handeln snabbare laddtider, enklare navigering och en appkänsla när man handlar via mobilen. Kundklubbslösningen från Voyado är även helt integrerad med Storefront Nitro, via en nybyggd standardintegration.

I och med att den nya e-handeln går live kommer Indiska också att erbjuda hela sitt sortiment till en internationell kundbas, med tillgänglighet på hela 25 marknader.

– ”Det har varit en intensiv men oerhört rolig resa att tillsammans med Indiska få leverera en helt ny internationell e-handelsupplevelse. Indiska hade en tydlig vision om vad de ville uppnå men har samtidigt varit väldigt lyhörda för vår expertis. Nyckeln till att vi på kort tid kunnat leverera ett lyckat projekt har varit ett tajt partnerskap med Indiska, ett fantastiskt team som verkligen förstår modern handel och vår produktpaketering Storefront Nitro”, säger Peter Öxgård, ansvarig projektledare på Avensia.

Parallellt med e-handelsprojektet har Avensia tagit fram en helt ny process för hantering av produktinformation i ett dedikerat PIM-system (Product Information Management) från InRiver. Att samla all produktinformationen i ett och samma system underlättar administrationen för Indiskas personal och är en förutsättning för internationaliseringen.