Svenska Web Service Award lät under onsdagskvällen tillkännage Sveriges mest användarvänliga webbplats, där hästsportsaktören tillika Jetshopkunden Hööks för andra året i rad kammade hem förstaplatsen.
”Vi är ofantligt tacksamma och glada för att vår satsning har mottagits väl – och än har resan bara börjat!”, berättar Hööks E-handels- och Marknadschef Robert Kindstrand.
Stockholmsbaserade Web Service Award har sedan 1999 årligen utfört marknadsundersökningar gällande webbplatsers användarvänlighet, information, design, kontakt med mer. Här mäts användarnas sanna nöjdhet med besöket och resultatet bjuder till unik kunskap om vad som verkligen fungerar. I raden av utmärkelser som delades ut, tog Jetshopkunden Hööks hem förstapriset som Sveriges bästa webbplats i kategorin e-handel.
Hästsportsaktören står därmed fortsatt stark efter fjolårets seger och behåller ödmjukt priset i en grupp där tunga namn som NetOnNet, Scandic Hotels och AJ Produkter bjöd till tuff match.
Kontakt, beställning och betalning omtyckta funktioner
I undersökningen deltog inte mindre än 165 000 kunder och när resultatet stod klart visade det sig att områden som kontakt, beställning och betalning är till särskilt stor belåtenhet på webbplatsen.
”Vi var otroligt glada för utmärkelsen i fjol och kunskapen som undersökningen resulterade i har varit fantastisk att ta med sig i utvecklingen av vår nya plattform. I gott samarbete med Jetshop, Pulsen och R3 reklambyrå har vi vässat vår e-handel ytterligare och bevisligen är våra kunder nöjda. Och än har resan bara börjat!”, berättar Hööks E-handels- och Marknadschef Robert Kindstrand.
Resultatet av ett lyckat samarbete
Hööks samarbete med Jetshop inleddes under 2016, där uppdraget var att utveckla den befintliga e-handeln och generera kvalitativ trafik samt nå ökad konverteringsgrad. En målsättning som nu är uppnådd och samarbetet mellan parterna har lett till fantastiska resultat.
”Efter ett tätt samarbete är vi på Jetshop djupt imponerade över den genuina passion och produktkunskap för hästsporten som Hööks besitter. Att de siktar högt med målet att bli förstahandsvalet för alla hästintresserade på den nordiska marknaden är helt rätt – och framtiden pekar otvivelaktigt just dit.”, säger Jetshops CEO Fredrik Hedblom.
Juryns motivering:
”Att alltid ha kunden i fokus när man utvecklar sin webbplats ger resultat! Det här är en e-handelswebbplats där besökarna både drömmer sig bort och älskar att handla. Besökarna är lyriska över webbplatsen.”
Hästsport och mode visar vägen till framtidens e-handel
Som Sveriges bästa webbplats för e-handel sällar sig nu Hööks till raden av fina utmärkelser bland Jetshops kunder. Så sent som i juni 2017 mottog modebutiken Chiquelle guldet i Global E-Commerce Summit Awards, en av sex utmärkelser sedan butikens start 2012. Tillsammans med Jetshop fortsätter utvecklingen framåt.