Sveriges söktjänst Hitta.se ser en ökad efterfrågan på sina tjänster och innehåll och fortsätter därför att utveckla nya tjänster till privatpersoner och företag.
Nu tar företaget upp kampen mot bland annat tidigare systerföretaget ServiceFinder och lanserar tjänsten Hitta Offert – med målet att bli Sveriges största förmedlare av hantverkstjänster.
Hitta.se befinner sig i en spännande tid. Nu storsatsar Hitta.se på tjänster inom offerter. Varje vecka använder 3,1 miljoner individer Hitta.se för att bland annat finna rätt hantverkare. Därför lanseras nu Hitta Offert, med målet att bli Sveriges största förmedlare av hantverkstjänster.
-Hitta.se är en av Sveriges största sajter med över 3,1 miljoner besökare i veckan vilket ger oss fantastiska möjligheter till att koppla samman slutkund och företag, och på så sätt hjälpa till att skapa nya affärer. Hitta Offert är en tjänst att likställas med Offerta, ServiceFinder och Dorunner, dock saknar dessa tjänster det baserbjudande och antalet besökare som Hitta.se har sedan tidigare, säger Alexander Hannerland, VD för Hitta.se.
Som kund beskriver man vad man behöver hjälp med (t.ex. måleri, snickeri osv.), vartefter Hitta.se ordnar med resten till dess att kunden fått kontakt med ett företag som känns bra och som är intresserade av att hjälpa kunden.
Denna tjänst är gratis för kunden.
-När en privatperson har sökt efter hantverkare på Hitta.se så beskriver de vad de önskar få hjälp med. Därefter fixar vi med resten till dess att de fått kontakt med ett företag som känns bra, säger Oscar Rundqvist, ansvarig för tillväxtaffärer på Hitta.se.
Efter det att kunden beskrivit vad de önskar få hjälp med, sammanställs informationen och förmedlas därefter till ett företag åt gången som erbjuder de tjänster som kunden efterfrågar. När företaget nås av en offertförfrågan kan de se om arbetet är av intresse för dem, avgöra om de kan hjälpa till och därefter själva ta kontakt med kunden.
-Vi erbjuder Sveriges hantverkare en utökad möjlighet, men inte en skyldighet, att vara en del av en tjänst som mer effektivt kopplar ihop kund och företag. Det kostar därför endast om företaget tycker att det är värt att delta och svara på en offertförfrågan. Vi kommer inledningsvis vara billigare än våra konkurrenter och snart förhoppningsvis förmedla fler potentiella kunder i och med vår massiva befintliga trafik, fortsätter Oscar Rundqvist.