HiQ vinner MediCarriers AB upphandling av ny hemsida & e-handel
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR HiQ vinner MediCarriers AB upphandling av ny hemsida & e-handel

HiQ vinner MediCarriers AB upphandling av ny hemsida & e-handel

Publicerat av: Redaktionen

MediCarrier AB är i behov av att byta ut sin hemsida och ger i uppdrag att producera, leverera och förvalta en ny hemsida med systemlösning för e-handel.

HiQ vinner den förnyade konkurrensutsättningen på gällande ramavtal.

– På HiQ strävar vi efter att förenkla människors liv med hjälp av teknik, och att underlätta för MediCarriers kunder är precis vad det här uppdraget innebär. Vi fortsätter vår resa att digitalisera för våra kunder, nya som befintliga. Kul att HiQ vinner denna förnyade konkurrensutsättning och vi ser fram emot att jobba med MediCarrier AB! säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

MediCarriers hemsida och webshop har varit med länge och är i behov av att bytas ut. En ny hemsida och nytt system för e-handel är ett viktigt steg i att förbättra kundupplevelsen för kunder genom uppgraderad sökning av artiklar, möjlighet att följa leveransstatus på sin order samt möjlighet till självbetjäning vid exempelvis returer. HiQ blir partner att producera, leverera och förvalta en ny hemsida med systemlösning för e-handel.

– Vi ser fram emot ett bra samarbete med HiQ och är glada att ha dem som partner i det här uppdraget. För oss är det av vikt att förenkla vardagen för våra kunder genom att göra det enkelt att beställa våra varor och tjänster. Vårt samarbete med HiQ kommer att leda till förbättrad upplevelse för våra kunder på väldigt många plan, säger Marie Cederholm, Affärschef på MediCarrier AB.

HiQ vinner MediCarriers AB upphandling av ny hemsida & e-handelUppdraget innebär, förutom att producera, leverera och förvalta en ny hemsida med lösning för e-handel, även utveckling, implementation, appliktationssupport och systemförvaltning. Även uppdragskonsulttjänster, såsom projektledning och förvaltningsledning inkluderas. Målen med uppdraget innefattar förbättrad kundupplevelse genom effektivare beställningar, proaktiv kundkommunikation, digital självbetjäning, färre samtal till kundtjänst samt högre kvalitet i e-handelsprocessen vilket avser leda till minskat antal returer och förenklad hantering.

Lösningen kommer baseras på den ledande e-handelsplattformen Optimizely där HiQ är guldpartner och projektet genomförs i nära samarbete med HiQs partner SQLI.

Relaterade Artiklar