Hattrick för Flying Tiger Copenhagen när kunderna bestämmer

Flying Tiger Copenhagen har vunnit tre kategorier i tävlingen Årets bästa butikskedja, Retailer of the Year.

– Det är kunderna som har röstat fram oss så vi är otroligt stolta, säger Sebastian Karlsson, nordisk marknadschef på Flying Tiger Copenhagen.

I tävlingen Retailer of the Year Sweden har svenska konsumenter röstat fram den butikskedja de uppskattar mest i 18 olika kategorier. Flying Tiger Copenhagen vann kategorierna Varuhus, Heminredning och Leksaker, i konkurrens med bland annat Lekia, Åhléns och Ikea.

– Fantastiskt roligt och hedrande. Jag vill gärna lyfta fram vår duktiga och engagerade butikspersonal som gör besöken till upplevelser för kunderna, säger Sebastian Karlsson.

Sortiment som överraskar

Flying Tiger Copenhagen har en bred bas av återkommande kunder, som uppskattar att sortimentet hela tiden uppdateras med nya roliga och smarta varor. För butikskedjan är det samtidigt viktigt att inte i onödan slita på jordens resurser. Alla varor har ett tydligt syfte, andelen återvunna material ökas och eventuella restsortiment skänks till Barncancerfonden.

– Utmärkelserna visar att vi har byggt ett starkt varumärke och att vårt koncept är hållbart, säger Martin Sörenhag, vd för Flying Tiger Copenhagen i Sverige.

Tävling i tio länder

Totalt deltog nästan 21 000 svenska konsumenter i tävlingen. De bedömde 94 återförsäljare och 74 webbshopar, vilket resulterade i 13 olika vinnare i 18 olika kategorier.

Retailer of the Year Sweden är en del av konceptet Retailer of the Year, som organiseras i tio olika länder: Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna och Sverige.