Foot Locker ingår fördjupat partnerskap med betaltechbolaget Adyen för nät- och butikshandel globalt

Adyen (AMS: ADYEN), det globala betaltechbolaget för många av världens ledande bolag, meddelade idag att de fördjupar sitt partnerskap med Foot Locker och ska leverera betallösningar i såväl butik som för nätet på global nivå.

Foot Locker ingår fördjupat partnerskap med betaltechbolaget Adyen för nät- och butikshandel globalt 1Adyen och Foot Locker har samarbetat sedan 2018 och med denna fördjupning av samarbetet
övertar nu Adyen samtlig betaltrafik till sin plattform. Syftet med samarbetet är att förenkla livet,
inte bara för Foot Lockers kunder, utan även för de anställda på bolaget.

”I och med denna fördjupning av samarbetet kommer Foot Locker kunna erbjuda en helt enhetlig
och sammankopplad köpupplevelse, för alla sina kunder. Vi är självklart oerhört glada över att få
lansera detta i samarbete med en så erfaren och framåtlutat aktör som Foot Locker. Över många år
har de bevisat att det lönar sig att prioritera handelsupplevelser och detta är ett naturligt steg för att
vidareutveckla detta”, säger Tobias Lindh, Sverigechef på Adyen.

Butik och näthandel har länge närmat sig varandra och enligt Foot Locker är skräddarsydda
upplevelser i fokus med detta samarbete.

“Adyens plattform och globala räckvidd möjliggör för Foot Locker att erbjuda en exemplarisk
betalningsupplevelse som är skräddarsydd för våra kunders behov på olika marknader i Nordamerika
och Europa och APAC”, säger John Wompey, VP of Customer Connectivity på Foot Locker. “Adyens
förmåga att påskynda och förenkla implementeringsprocessen har varit avgörande för vår fortsatta
framgång på dessa marknader.”

“På Adyen strävar vi alltid efter att ge våra handlare möjligheten att ge sina kunder den bästa
upplevelsen möjligt och vi är stolta över att fortsätta att utveckla vår relation med Foot Locker”,
säger Kamran Zaki, COO på Adyen. “Foot Locker har en unik position när det kommer till att
maximera effekten av atletiska skor och attrahera fler kunder globalt. Vi är stolta över att samarbeta
med dem.”