Fokus på en  hållbar influencer marketing
Hem E-HANDEL Fokus på en hållbar influencer marketing

Fokus på en hållbar influencer marketing

Publicerat av: Redaktionen

Framtiden kan inte vänta – var med och skapa hållbar influencer marketing

Vilken influencer marketing vill DU ha?

Influencer Marketing är i dag en av de starkast konverterande marknadsföringsmetoderna och intresset för fenomenet ökar hela tiden. Men det finns utmaningar. Samtidigt som handeln och andra aktörer påverkas positivt av att nå ut via influencers så påverkas personerna bakom skärmarna i många fall negativt. En rad rapporter har visat på oro, psykisk ohälsa och ökat näthat, vilket påverkar både influencern och mottagaren.

Branschen kämpar dagligen för att sätta ramverk och att hitta en branschstandard kring hur man kan jobba med influencer marketing på bästa sätt. Utmaningarna rör allt från bildrättigheter till ersättningsnivåer.

Nu samlar Influens.se branschen för att tillsammans hitta en väg framåt. Vi vill sätta byråer, varumärken och influencers i samma rum och skapa en schysst och seriös bransch. Genom att etablera en hållbar influencer marketing-bransch blir alla inblandade vinnare.

Influens.se tar initativ för att tillsammans med branschens alla spelare sätta den här välbehövliga branschstandarden. Vi kan inte göra detta själva utan vi behöver alla er som på olika sätt arbetar med influencer marketing. Influencern, konsumenten, varumärket, byråerna och media – alla tjänar vi på en hälsosam och professionell influencerbransch.

Den 20 september 2022 bjuder Influens.se in till Influencer Marketing Summit, det första nordiska eventet som fokuserar helt och hållet på branschen och dess utmaningar. Med kunskap, nätverkande och fokus på utveckling sätter vi grunden för både ett återkommande branschmöte och för framtidens hållbara influencer marketing-bransch.

Fokus på en  hållbar influencer marketing

Johanna Allhorn och Izabella bielecka

“- Vi utlovar en dag fylld med spännande ämnen och stora branschprofiler. Kunskap kommer att delas genom intressanta föreläsningar, insikter och debatter. Utveckling kommer att ske genom att vi tar upp ämnen som branschen brottas med och sätter agendan för hur vi kan arbeta framåt. Även nätverkandet är en stor del av den här dagen eftersom vi vill att alla delar av branschen ska mötas och hitta nya sätt att samarbeta på. Eventet innebär en kreativ mötesplats som avslutas med en fartfylld AW”,

Johanna Allhorn som är chefredaktör för Influens.se.

Vilken influencer marketing-bransch vill vi ha i framtiden? Det är nu vi måste svara på den frågan. Det är nu det gäller och vi har alla ett ansvar att agera. Det är nu vi bygger framtidens bransch.

Relaterade Artiklar