Bio har i decennier varit platsen svenskar går för att uppleva film på den stora duken.
Digitaliseringen av bioupplevelsen finns sedan många år i tekniken bakom kulisserna, för att ge kunden en så optimal upplevelse som går att uppbringa.
För att stärka kundresan och för att få ett utomstående perspektiv på för kundupplevelsen avgörande delar har Filmstaden valt att ta hjälp av e-handelsbyrån Omniarch. Uppdraget inleds med att verka för en optimal checkout-upplevelse, en ur kundens perspektiv viktig del av bioupplevelsen.
– Det är en stor förmån i att Filmstaden gett Omniarch förtroendet att jobba för att säkra kundresan. Det är digital affärsutveckling av en produkt som alla Omniarchers har en relation till. Film är bäst på bio och Omniarch är väl rustade inför uppgiften att säkra kundresan hos Filmstaden, säger Pelle Pettersson, CEO på Omniarch, om potentialen i samarbetet.
Biljetten i hand, dämpad belysning, en mjuk fåtölj och en massiv upplevelse för alla dina sinnen.
Att gå på bio är förväntan, doften av popcorn, reklamen och att se duken expandera inför att filmen ska starta. Film på bio är barndom, det är en pirrig dejt, ett minne med vännerna, familjen och delad glädje i att ha upplevt något tillsammans.
– Allt vi gör på Filmstaden är direkt kopplat till våra kunders upplevelser. Film på bio för samman människor i alla åldrar, oavsett bakgrund och livsstil, för att tillsammans uppleva en föränderlig produkt som kommer till liv inom oss. Vi har vänt oss till e-handelsbyrån Omniarch för att genom deras arbete finna vägar för att öka styrkan i en redan välkomnade kundupplevelse, säger Jennie Granbom, Head of Digital på Filmstaden.