Bayern München och Adobe inleder samarbete – skapar nästa generations upplevelser för fans
Hem PRODUKTNYHETER FC Bayern München och Adobe ska samarbeta för att skapa nästa generations upplevelser för fans

FC Bayern München och Adobe ska samarbeta för att skapa nästa generations upplevelser för fans

Publicerat av: Redaktionen

Adobe och FC Bayern München ingår ett samarbete som kommer att låta FC Bayern komma ännu närmare sina fans, med hjälp av Adobe Experience Cloud och Adobes kunddataplattform.

FC Bayern har i flera år gjort en digital omvandlingsresa med Adobe, där man har skapat och levererat nästa generations upplevelser för fansen över hela världen.

Nu tar klubben supporterengagemanget till nästa nivå.

Med Adobe Experience Cloud kommer information att hämtas från källor som sträcker sig över FC Bayerns alla delar – online, offline, B2B och B2C – för att skapa en enhetlig bild av varje kund, samtidigt som fansens preferenser respekteras.

Den här djupare och mer komplexa förståelsen ger fansen spännande och innovativa upplevelser, vilket resulterar i personligt anpassat innehåll som levereras i stor skala och är koppat till alla kanaler, plattformar och enheter.

Kombinationen av bättre publikinsikter och personaliseringsmöjligheter i realtid gör det möjligt för FC Bayern att förbättra varje aspekt av supporterupplevelsen, från mat- och dryckesrabatter på matchdagar till shopping för tv-tittarna.

Bayern München och Adobe inleder samarbete – skapar nästa generations upplevelser för fans

FC Bayern kommer också att införa Adobe Document Cloud, inklusive Adobe Acrobat Sign, vilket innebär att transfer- och kontraktssigneringar kommer att genomföras digitalt med Adobe-teknik – tillsammans med medlemskap för fans och leverantörsavtal. Något som kommer att leda till ökad effektivitet och även stödja klubbens hållbarhetsmål.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar