Ehandel väljer att premiera medlemmarna istället för att införa en betalvägg.
Hem E-HANDEL Ehandel väljer nu att premiera medlemmarna istället för att införa en betalvägg

Ehandel väljer nu att premiera medlemmarna istället för att införa en betalvägg

Publicerat av: Redaktionen

Ehandel är Nordens största branschsajt och mötesplats för alla som arbetar med e-handel.

Både trafiken och antal medlemmar har vuxit snabbt de senaste åren och medlemsbasen är nu uppe i nästan 20 000 medlemmar.

Nu lanserar Ehandel medlemstjänsten Ehandel Plus för att ge ytterligare mervärde till alla medlemmar.

Ehandel Plus – medlemsexklusivt innehåll

Medlemmarna har hittills fått tillgång till det uppskattade forumet, rabatter på Ehandels egna tjänster och hos samarbetspartners. Med Ehandel Plus kommer medlemmarna nu även att få ta del av medlemsexklusivt redaktionellt innehåll.

”- Sedan 2009 har vår nyhetsbevakning och alla tjänster vi byggt runt varumärket Ehandel syftat till att utveckla och främja svensk e-handel. E-handeln har gått från att vara en undanskymd del till att nu utgöra lokomotivet för Sveriges detaljhandel. Vi vill ge våra läsare möjligheter till fler nyheter, inspiration, kunskap och andra verktyg man behöver för att lyckas med sin e-handel, säger Johanna Allhorn som är chefredaktör på Ehandel.

Ehandel Plus är helt kostnadsfritt för existerande medlemmar och alla som arbetar med e-handel kommer att få möjlighet att bli medlem helt utan kostnad för att kunna ta del av allt innehåll.

Ehandel väljer att premiera medlemmarna istället för att införa en betalvägg.

“- Många mediesajter väljer att lägga delar av sitt innehåll bakom en betalvägg. Vi på Ehandel väljer istället att bjuda på mer innehåll till våra lojala medlemmar. Vi utesluter inte en betalvägg i framtiden, men nu väljer vi att skapa en premiumwebb för våra medlemmar utan betalvägg”, säger Johan Svensson, VD på Ehandel.

Niclas Albäck som är ansvarig för annonsering och partners menar att Ehandel Plus även kommer att skapa värde för annonsörerna.

”- Det har alltid funnits 2 valutor för medieföretag, annons- och läsarintäkter. De senaste åren har allt flera sajter velat stärka sina läsarintäkter genom att låsa in innehåll. Den rädsla som tidigare fanns att tappa trafik och sidvisningar har bytts mot insikten om att det är relevans, information om läsarna och kontext som skapar värde för annonsörerna”.

 

Relaterade Artiklar