Easy Telefoni kompletterar sin UCaaS-lösning med en undersöknings-tjänst

Easy Telefoni har utvecklat en egen tjänst för undersökningar och studier, nu släpps den officiellt på den svenska marknaden.

Easy Telefoni kompletterar sin UCaaS-lösning med en undersöknings-tjänst 1Easy Survey, som tjänsten kallas, är integrerad i UCaaS-plattformen; Easy Teams och ska utmana de allra största.

-Nu tillför vi en ny dimension till våra kunder när de kan genomföra medarbetarundersökningar och mäta kundnöjdhet i samma app som de använder för chatt, telefoni och video. Kollar man på de stora aktörerna så som Survey Monkey och Typeform är de fristående tjänster som lever isolerat från resten. Vår tanke är att knyta ihop säcken med allt som rör kommunikation och det gör oss unika säger Johan Åberg Produktchef på Easy Telefoni.

Ska erbjuda ett contact center-light

Johan Åberg som tidigare forskat inom AI märkte att det var svårt att följa upp studier och få in de svar som krävdes och valde därför att utveckla tjänsten själv. Nu är den anpassad för att både passa ”kontorskunden” och forskaren. Den långsiktiga planen är att erbjuda ett light-alternativ till ett contact center med flera smarta funktioner i survey-modulen.

-Tanken är att vidareutveckla Easy Survey. På sikt kommer det exempelvis kunna skickas ett sms till inringaren efter avslutat samtal där denne får betygsätta servicen som mottogs av agenten säger Johan.

Används redan av flera

Easy Survey smyglanserades tidigare under året och används redan av bland annat Karolinska Institutet, Internationella Friidrottsförbundet och Linköpings Universitet.

-Att samla in data har aldrig varit enklare. Våra kvantitativa forskningsstudier kräver avancerade formulär och upplägg som historiskt varit trögjobbade. Easy survey är raka motsatsen – enkelt, lättjobbat och flexibelt säger Professor Toomas Timpka på Linköpings Universitet.