Dell satsar på den svenska konsumentmarknaden – i samarbete med Elgiganten
Hem NYHETER Dell satsar på den svenska konsumentmarknaden – i samarbete med Elgiganten

Dell satsar på den svenska konsumentmarknaden – i samarbete med Elgiganten

Publicerat av: Redaktionen

Under hösten inleder Dell en stor satsning på den svenska konsumentmarknaden och Elgiganten är utvald som exklusiv samarbetspartner.

Dell satsar på den svenska konsumentmarknaden – i samarbete med Elgiganten 2Dell, som är stora inom marknaden för professionella datorer och serverlösningar, har även en rad prisbelönade konsumentprodukter med sig och gör nu stora satsningar för ett bredare genomslag på den svenska konsumentmarknaden. Inom den bärbara produktlinjen finns bland annat XPS 13, som senast prisades på CES 2018, och i tidningar som PC För Alla, PC-Tidningen, Ljud & Bild med flera. Det har även riktats uppmärksamhet åt de stora satsningarna att göra XPS 13 hållbar, däribland genom att etablera en ny resurskedja för förpackningsproduktionen som med hjälp av lokala aktörer tar upp tusentals kilo plast ur haven.

  • Dell har lång och gedigen erfarenhet inom datorer, så det känns väldigt bra att vi nu kan inleda ett samarbete. Vi har jobbat länge på att erbjuda ett brett sortiment med kvalitetsmärken och med Dells utbud känns sortimentet komplett. Kunderna ställer allt mer specifika krav på funktionalitet och design och med Dells modeller kan vi erbjuda allt från tunna och smidiga bärbara datorer till kraftiga gaminglaptops från Alienware. Det här är ett viktigt tillskott i vårt erbjudande till privatkunderna men även till våra företagskunder där Dell historiskt sett haft en mycket stark position, säger Jessica Wallin, kommunikationsansvarig på Elgiganten.

Elgiganten, som i år vann titeln ”Årets butikskedja” från Svensk Handel, etablerades i 1994 och har idag närmare 3200 anställda och 162 butiker runt om i landet.

  • Elgiganten sticker ut som butik med deras nytänkande. Deras prisbelönade integrering av de fysiska butikerna med den digitala världen visar vägen för branschen, och medvinden som de har just nu syns bland annat i etableringen av en ny flaggskeppsbutik i Stockholm. Att Elgiganten är med oss för den här kraftsamlingen mot den svenska konsumentmarknaden känns därför spännande. Vi har nyligen bildat ett dedikerat säljteam i Sverige och ser fram emot att ta vidare den ambitionen till det nästkommande året, säger Stefan Alariksson, VD för Dell Sverige.

Relaterade Artiklar