840
Det internationellt uppmärksammade, svenska företaget iZwop lanserade sina digitala visitkort 2015 och har sedan dess vidareutvecklat plattformen och tjänsten med hjälp av kundernas feedback.
“Först trodde vi att vi skapat en ersättning till det gamla visitkortet av papper men allt eftersom har vi insett att vi löser något mycket större när det kommer till företagens kommunikation” säger Martin Strempel, Grundare & VD på iZwop
Här är anledningarna till varför företag nu väljer digitala visitkort:
- Företaget uppfattas direkt som digitalt och klimatsmart när medarbetarna börjar dela sina digitala visitkort (med motsatt effekt för de som delar papper)
- Inga appar eller programvaror behövs
- Företaget kan vara igång inom 24h
- Företaget kan kontrollera och administrera alla medarbetarnas digitala visitkort vilket innebär att alla i organisationen delar den senaste informationen om företaget, dess produkter och tjänster.
- Företaget når sina kunder direkt in i deras smartphones
- Företaget kan uppdatera informationen i realtid och kunden har därför alltid den senaste informationen lätt tillgänglig i sin smartphone
- Företaget kan mäta resultatet och hitta nya leads
- Billigare än visitkortet i papper
“Det är glädjande att se hur allt större företag just nu inser värdet av att digitalisera sina medarbetares visitkort och inom en snar framtid ser jag att de som kommer att utmärka sig på mässor, nätverksträffar och mingel är de som fortfarande delar ut sina visitkort av papper”, avslutar Martin Strempel