Cloud Nine och Houdini premieras i Svenska Designpriset för e-handel

Cloud Nine tog under torsdagskvällen emot guldmedalj i Svenska Designpriset 2019 för Houdini Sportswears e-handelslösning.

Det tidlösa och detaljrika formspråket leder besökaren på en inspirerande resa, där såväl Houdinis revolutionerande produkter som det cirkulära och innovativa arbetat bakom dem står i centrum.

Svenska Designpriset är en prestigefylld tävling i design, öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och liknande kreativa områden.

Prisutdelningen ägde rum på Rondo, Liseberg i Göteborg, och Cloud Nine tog emot första pris i kategorin Digitalt – E-handel, med juryns motivering:

“För detaljer som tål att synas i sömmarna och en helhet som känns skräddarsydd för målgruppen.”

Johan Cassel, kundansvarig för Houdini Sportswear på Cloud Nine, kommenterar:
“Det här är en lagvinst. En tydlig beställare kring varumärke och känsla, och en lyhördhet hos designers och utvecklare har skapat en helhet som tar Houdinis utmärkande kläddesign till webben. Nu fortsätter arbetet med att bygga Sveriges grymmaste e-handel inom konfektion.”

Fredrik Hurtig, varumärkesansvarig på Houdini Sportswear, säger:
“Vi är väldigt glada och stolta över det här priset. Med ett enkelt och avskalat formspråk som sätter tydligt fokus på produkten och företagets hållbarhetsarbete har vi tillsammans med Cloud Nine visat att mindre är mer och att styrkan ligger i detaljerna – även inom e-handeln.”