Hem NYHETER Chilimobil kommer till Sverige – ska utmana jättarna med fri surf

Chilimobil kommer till Sverige – ska utmana jättarna med fri surf

Publicerat av: Redaktionen

Mitt i Corona-krisen kommer en ny mobiloperatör till Sverige.

Chilimobil kommer till Sverige – ska utmana jättarna med fri surf 2

Chilimobil lanserar marknadens bästa fri surf-abonnemang

I en tid när många har ett extra stort behov av mycket surf släpper Chilimobil marknadens billigaste fri surf-abonnemang för bara 399 kr i månaden utan bindningstid.

Otaliga undersökningar och många års egen erfarenhet från telekombranschen ledde Chilimobils grundare till slutsatsen att det saknas något på den svenska marknaden: ett abonnemang där man slipper oroa sig över att surfen ska ta slut, och över långa bindningstider eller fakturor som inte går att förstå. Istället tog de fram ett erbjudande där allt ingår och man betalar lika enkelt som när man startar ett streamingkonto.

För 449 kronor i månaden – utan bindningstid – får användaren tillgång till fri surf och betalningen görs med kontokort. Men nu sänks alltså priset ytterligare till 399 kronor.

– Vårt ordinarie pris är redan det billigaste på marknaden men nu väljer vi att starta med ett ännu lägre pris för att dra vårt strå till stacken i den situation som just nu råder, säger Hans Carlsson, som grundat Chilimobil Sverige tillsammans med Fredrik Brunzell och Lars Ryen Mill.

Teamet bakom Chilimobil har en lång bakgrund inom telekombranschen, och Lars Ryen Mill startade också Chilimobil i Norge för ett antal år sedan. För trafiken samarbetar man med Tre, vilka fått flera utmärkelser för kapacitet och snabbhet i sitt nät.

Idag kontrollerar de fyra största mobiloperatörerna nästan 98 procent av den svenska marknaden. Det gynnar inte kunderna och gör att Sverige tappat ledartröjan i nyttjande av mobildata, menar gänget bakom Chilimobil. Chilimobil vill utmana det genom att ge dem som i dag betalar mest mer för pengarna. Det är en kräsen och medveten grupp och man räknar med att ta en procent av marknaden.

– Vi vill vara de mest streamingintensiva kundernas bästa kompis. Med oss kan de fortsätta utveckla sina digitala liv och förhoppningsvis kan vi också hjälpa fler att använda så mycket surf de vill och behöver, säger Hans Carlsson.

Relaterade Artiklar