Cervera satsar digitalt och möter kunden i nya kanaler
Hem E-HANDEL Cervera satsar digitalt och möter kunden i nya kanaler

Cervera satsar digitalt och möter kunden i nya kanaler

Publicerat av: Redaktionen

Cerveras starka tillväxt och omställning mot att bli en e-handlare med butiker fortsätter, och nu stärker företaget den digitala kundupplevelsen ytterligare genom att lansera nya digitala shoppingtjänster samt lansera den egna YouTube-kanalen Cerverat & Klart.

Lanseringen av Cerverat & Klart är tänkt att stärka företagets rörliga närvaro på plattformenTillsammans med Splay One har man producerat flera nya innehållsformat som kommer att släppas under året. Det första avsnittet släpps idag på YouTube-kanalen. Under året kommer programledaren Sofia Henriksson gästas av Edvin Törnblom, Nikki Amini och Sebastian Gibrand.

Att inspirera och att placera våra produkter i relevanta sammanhang har alltid varit viktigt i vår kommunikationsstrategi, så att ha möjligheten att skapa den här typen av innehåll som engagerar, inspirerar och stärker vårt varumärke mot en yngre målgrupp är ett naturligt nästa steg för oss. Och intresset finns där – på inte ens 24 timmar hade vi över 15 000 visningar på trailern för kanalen. Vi är väldigt glada över att dessutom ha knutit Sofia Henriksson, vinnare i Sveriges Mästerkock 2020, till kanalen. Hon bidrar förutom med underhållning och glädje med en gedigen kunskap kring matlagning och uppläggningar, så våra tittare kan förvänta sig både inspiration och underhållning tillsammans med enkla tips om hur man tar sitt hemmakockande till nästa nivå, säger Erika Dalle, Marknadschef Cervera.

Cervera har också lanserat två tjänster för att stärka den digitala kundresan ytterligare. Dels liveshopping via Bambusers one to many-tjänst, med syfte att göra den digitala shoppingupplevelsen roligare och mer interaktiv. Liveshoppingen har skett både med inbjudna profiler som Årets Kock Ludwig Tjörnemo och mat-profilen Phillipe Cohen, såväl som med företagets egna specialister.

Dessutom lanserades nyligen även tjänsten Video Chat för att ytterligare skapa synergier mellan företagets olika kanaler. I Video Chat används Bambusers one to one-tjänst för att kombinera e-handeln med de fysiska butikerna genom digital säljrådgivning. Denna sker av Cerveras specialister som arbetar i butikerna.

Våra butikssäljare besitter en enorm produktkunskap, som nu kunden kan ta del av även online. Det är svårmatchat för rena e-handelsaktörer och visar återigen på de fördelar ett butiksnät utöver e-handeln för med sig. Det är ju dessutom ett Corona-säkert sätt att handla på, och något vi tror kommer uppskattas av många – inte minst nu under den kommande gåvoperioden. Personliga presenttips är en av de vanligaste frågorna vi får från våra kunder, så det känns väldigt roligt och relevant att kunna erbjuda det även digitalt, avslutar Erika Dalle.

Relaterade Artiklar