Idag meddelar CDON, Nordens ledande marknadsplats, att företaget satsar på Singles Day för tredje året i rad.
Under världens största 24-timmars shoppingevent erbjuder CDON, tillsammans med sina handlare, extra kampanjpriser inom sina populära kategorier – med fokus på singeltema. CDON kommer erbjuda sina nordiska kunder kampanjpriser helt i linje med eventets grundmotiv.
– Singles Day har försäljningsmässigt blivit en av våra bästa dagar på året. Vår styrka på Singles Day är att ta fram deals på flertalet populära produkter ur vårt sortiment på 8 miljoner samt vår nära relation till handlare. Tillsammans med våra handlare formar vi vad Singles Day innebär i Norden. Vi lever i ett slags upphöjd symbios med dem under årets sista kvartal tack vare alla deals vi tillsammans kan erbjuda kunderna. Säsonger med bra erbjudande är oerhört viktigt för dem. Speciellt de kampanjdagar som ligger nära julen och besparingar kan göras, säger David Olhed, CCO hos CDON.
– Vi har även nyligen lanserat vår egenutvecklade funktion för prisjämförelser mellan drygt 1300 handlare – något som kunder eftersträvat. Dessutom har vi även integrerat ett betyg- och recensionsverktyg inför detta kvartals kampanjsäsong. På två månader har vi fått in drygt 2 miljoner recensioner som hjälper våra kunder att enkelt göra rätt köpbeslut, fortsätter David Olhed.
Singles Day, som är en kinesisk shopping-högtid, är ett relativt nytt fenomen i Sverige. Högtiden uppmärksammar singelhushåll och har på kort tid fått fäste i Norden och CDON märker att intresset växer snabbt.