CDON lanserar ny e-handelsplattform

Med sitt nya utseende meddelar CDON, Nordens ledande marknadsplats, att en ny användarvänlig och responsiv hemsida lanseras för att öka e-handlarnas försäljning.

CDON lanserar ny e-handelsplattform 1Hemsidan är byggd på en ny plattform som gör det lättare för konsumenter att hitta de 1250 anslutna handlarnas över 8 miljoner produkter. Dessutom ger den handlare nya verktyg att driva försäljning och effektiviserar hela kundresan.

– Vi tror att nyckeln till att lyckas är att ha en egenutvecklad plattform som snabbt kan omsätta våra handlares och kunders behov till effektiva lösningar. Vår roll är att förenkla den digitala kontakten mellan dem och det gör vi genom att skapa en lättanvänd plattform för handlare och den bästa kundresan både visuellt och funktionellt. Vi jobbar kontinuerligt med att hitta nya och innovativa digitala lösningar för våra 2 miljoner kunder och 1250 handlare, säger Kristoffer Väliharju, VD på CDON.

CDON satsar på en skalbar plattform med dataintegration i realtid där kundernas behov är i fokus. Detta ger förbättrade insikter och marknadsstöd för att leverera bättre kundupplevelser. Plattformens funktionalitet är avgörande för både CDON Marketplace med ca 8 miljoner produkter och för CDON Connect – verktyget för handlarna.

– Plattformen är handlarnas kanal för att presentera sina produkter. Hemsidan är nu optimerad med förbättrad funktionalitet och ökad hastighet för att hjälpa handlarna med sin försäljning och kunderna att få en bättre användarupplevelse. Med en egenutvecklad plattform har vi frihet och kontroll över utvecklingen och innovationstakten – skalbarhet har varit i fokus. Vi kan skräddarsy och vidareutveckla i takt med nya behov och nya idéer som uppstår. Detta gör oss väldigt flexibla och vi får en väldig fördel att kunna strategiskt positionera vår marknadsplats både tekniskt och kommersiellt, säger Martin Hultman, utvecklingschef på CDON.

– Kunderna ställer allt högre krav och det är bra. Hittills i år har vi haft nära 72 miljoner besökare på hemsidan. Den är vårt ansikte utåt och ofta en kunds första intryck av oss och våra handlares produkter. Nu börjar arbetet med att optimera hemsidan utefter kundernas beteenden och behov, fortsätter Martin Hultman.