CC Shoes tar nya geografiska kliv med Live Shopping från Streamify
Hem E-HANDEL CC Shoes passar bra med Live Shopping från Streamify

CC Shoes passar bra med Live Shopping från Streamify

Publicerat av: Redaktionen

Med en fysisk butik i Stockholm, Sturegallerian, och med en växande global e-handel har Live Shopping blivit ett viktigt komplement till kundresan för CC Shoes.

Kunderna kan nu få en helhetsupplevelse av produkterna även online och få möjlighet att bli inspirerade på ett personligare plan.

De positiva resultat man fått av Live Shopping är långt över förväntan.

– Streamifys prismodell och affärsupplägg var tilltalande och plattformen passade oss väldigt bra, berättar Wiktor Sjövall, CEO på CC Shoes

Vilka är CC Shoes?

CC är initialerna till Carolina Caracciolo, som tillsammans med Wiktor Sjövall, driver företaget sedan 2016. Carolina tog över efter sin pappa Claudio Caracciolo som grundade företaget 1978, och hennes stora erfarenhet och passion för skor är djupt rotad i företagets DNA.

CC Shoes sortiment fokuserar på den tidlösa garderoben – där lyx, kvalitet och komfort står i fokus vid valet av varumärken och modeller. Eleganta material, definierade silhuetter och sofistikerad finish sätter prägeln på utbudet som består av skor från några av Italiens främsta producenter – alla samlade under ett tak.

CC Shoes tar nya geografiska kliv med Live Shopping från Streamify– 20% av vår omsättning kommer från vår e-handel och det finns stora möjligheter för oss att öka den andelen. Med bland annat Live Shopping tror vi att vi kan göra besökarna i e-handeln mer trygga i sitt köp, säger Wiktor CEO på CC Shoes.

Varumärket och den digitala närvaron växer. Deras mål är att vara den främsta destinationen för designerskor genom att tillhandahålla en oas av hantverksmässiga skor tillverkade i Italien.

Live Shopping driver fysisk och digital trafik

De live shopping-event som CC Shoes haft har uppskattas av många och försäljningen ökar både under och efter livesändningarna. Ökningen syns inte bara online utan även i butiken. Live-eventen ger kunden möjlighet att se skorna i realtid, dess detaljer och när någon faktiskt bär dem. Formatet Live Shopping ger dem också möjligheten att erbjuda ett mer personligt bemötande och att inspirera.

– Live Shopping ger möjlighet till ett mer personligt möte med kunden digitalt. Nu kan vi möta dem i deras vardagsrum – vi kan inspirera och guida på ett enkelt och tillgängligt sätt, vilket hjälper oss att göra vår digitala närvaro mer personlig samt stärka vårt varumärke, berättar Wiktor Sjövall på CC Shoes.

Vi ser fram emot att hjälpa CC Shoes ta nya kliv ut i Europa och fortsätta förse kunder med moderiktiga skor av högsta kvalité.

Relaterade Artiklar