Pricer visar nästa generations butiksinnovationer på EuroShop
Hem E-HANDEL Pricer visar nu nästa generations butiksinnovationer på EuroShop

Pricer visar nu nästa generations butiksinnovationer på EuroShop

Publicerat av: Redaktionen

På branschmässan EuroShop 2023 i Düsseldorf visar Pricer, världens mest tillförlitliga leverantör av lösningar för automatisering och kommunikation vid butikshyllan, upp lösningar för butikseffektivisering.

Pricer presenterar sin vision för den moderna butiken i sin monter (A76, Hall 6), där detaljhandeln har allt fler roller att fylla och där behovet av att digitalisera den fysiska butiken blir allt större för att möta konsumenternas krav på kundupplevelse i olika kanaler.

Pricer erbjuder digitala butikslösningar på den snabbt växande marknaden för smart retail.

Med marknadens snabbaste och mest skalbara lösning bidrar Pricer till ökad konvertering för butikerna, till att marginalerna kan bibehållas och hållbarhetsmålen nås, samtidigt som både butikseffektiviteten och kundupplevelsen förbättras.

Pricer visar nästa generations butiksinnovationer på EuroShop

Färgetiketter för tydligare kommunikation

Med Pricers SmartTag Color-etiketter kan handlarna skapa lockande kampanjer vid hyllkanten, stärka kommunikationen i hela butiken och skapa en starkare kundupplevelse. Färgetiketterna har utvecklats för att möta handelns önskemål om färgfunktionalitet. Tack vare Pricers unika optiska trådlösa teknologi har de dessutom branschens längsta batteritid. Etiketterna är utrustade med helt grafiska högupplösta displayer och erbjuder flerfärgs- och flernivåblink för olika uppgifter i butik.

Stor mediepotential i fysisk detaljhandel

Det finns en enorm tillväxt inom detaljhandelsägda digitala plattformar som säljer annonsutrymme vilket gör att handeln är fortsatt intresserad av hur plattformarna utvecklas framöver. Enligt analysföretaget Insider Intelligence kommer kontextuellt relevanta annonser att öka i butiken med utgångspunkt i värdefull köpinformation. I Pricers digital signage-lösning integreras elektroniska hyllkantsetiketter med skärmarna för att skapa kundupplevelse och engagemang där det är som mest avgörande för köp – vid butikshyllan.

Pricers visuellt lockande digital signage-lösning spelar en viktig roll i de nya medianätverken och digitaliseringen av kommunikationen i butik, eftersom handeln strävar efter att öka kundernas engagemang under hela köpresan, både online och offline.

Pricer Plaza 

Pricer kommer också att visa Pricer Plaza, en molnbaserad infrastruktur för ledningssystem, som utgör hela grunden för Pricers lösning och till vilken tjänster såsom digital signage och computer vision kan kopplas, baserade på Software as a Service- affärsmodeller (SaaS). Genom Pricer Plaza möjliggörs avancerad hantering av butiksinfrastruktur och tjänster för allt från enskilda avdelningar och butiker till kompletta butikskedjor.

– Många ledande detaljhandlare, inom allt från hemelektronikkedjor och dagligvaruhandel till byggvaruhandel, apotek och snabbköp, installerar nu lösningar baserade på elektroniska hyllkantsetiketter för att utveckla och effektivisera butikerna och stärka kundupplevelsen. Våra kunder behöver skalbara och tillförlitliga system för att rusta butikerna för framtiden. För att möta deras behov utökar vi produktionsmöjligheten till Tyskland så att vi snabbare kan nå ut till marknaden på ett hållbart och flexibelt sätt. Vi är stolta över att visa upp nästa generations lösningar, som är branschens snabbaste och mest tillförlitliga, och som ger butikerna möjlighet att digitalisera centrala uppgifter i butikerna, samtidigt som de sparar tid, pengar och kan erbjuda en bättre kundupplevelse, säger Mats Arnehall, Head of Region Europe, Pricer.

För att boka en tid med någon av Pricers experter i montern (A76, Hall 6) eller för att ta reda på mer om de unika funktionerna i Pricers lösning, gå till pricer.com

Relaterade Artiklar