Hantverksbageriet Bröd & Salt satsar på snabb tillväxt och väljer att uppdatera sina caféer med digitala ytor för att driva försäljning och effektivitet.
Visual Art blir leverantören som får förtroendet att leverera och hantera implementationen.
Bröd & Salt har expanderat kraftigt den senaste tiden och öppnat caféer på ett antal nya platser i Stockholm.
Den senaste tiden har kedjan även öppnat i Uppsala och därmed gjort sin första etablering utanför Stockholm. Som en del av nysatsningen bygger man in digitala ytor i caféerna och Visual Art har fått förtroende att vara med hela vägen från strategisk placering till val av hårdvara samt innehåll.
– Bröd & Salt fokuserar mycket på kundens upplevelse av att besöka caféerna och förstår vikten av hur, och varför, man ska visa produkter på ett visst sätt. Genom att använda digitala ytor framstår produktbilder ofta som mer tilltalande och det går att anpassa erbjudanden beroende tid på dygnet. Det är alltid extra roligt med kunder som verkligen förstår såväl behov som möjlighter, säger Andreas Ström, Chief Revenue Officer på Visual Art.
Visual Art har tagit fram en lösning för digital menyrad på nyöppnade Bröd & Salt, där St Eriksplan och Kungsgatan i Stockholm samt Kungsängsgatan i Uppsala är först ut. Förutom menyraden som möter kunden finns även en speciellt framtagen skärm för att driva inspiration och försäljning även utanför butik med en skärm i skyltfönstret.
– Visual Art har varit en fantastiskt partner i detta i allt från rådgivning till faktiskt installation. Deras kunnande på området gör att vi känner oss trygga med att lösningen inte bara fungerar i dag, utan också att den ska kunna fungera i många år framöver, säger Annelie Vest, Marknadschef på Bröd & Salt.
I installationen står Visual Art för hårdvara, mjukvara samt innehåll. Mjukvaran är Visual Arts egna Signage Player som möjliggör att allt innehåll kan styras från centralt håll och på så sätt säkerställa rätt innehåll, på rätt plats, vid rätt tidpunkt.