De’Longhi, som är världsledande inom hel- och halvautomatiska kaffemaskiner för hemmet, lanserar sin första internationella kampanj regisserad av Damien Chazelle och frontad av världskändisen Brad Pitt.
“De’Longhi har haft en otrolig tillväxt de senaste åren tack vare hushållens efterfrågan på automatiska kaffemaskiner ” säger chief executive officer Massimo Garavaglia.
“Vi tror att Brad Pitt är den perfekta ambassadören att fronta De’Longhi för hela världen. Brad personifierar De’Longhi-andan: djärv och internationell men samtidigt sofistikerad och elegant.”
Tittaren får i en film följa med på en dag i Brad Pitts liv. Från att köpa kaffebönor på morgonen till att åka runt i Los Angeles på sin motorcykel, stanna för att tanka och till slut landa i ett ögonblick som vi alla längtar till: att komma hem och äntligen koppla av med en god kaffe eller cappuccino – Ett perfetto ögonblick.
Förutom Brad Pitt och Damien Chazelle har kampanjen ytterligare två Oscarsbelönade deltagare, filmfotografen Linus Sandgren och kompositören Justin Hurwitz som båda ingick i filmen La La Lands ”dreamteam”.
Hurwitz, som har skapat reklamfilmens soundtrack säger: ”När jag såg filmklippet med Brad som var coolare än någonsin var det lätt att komponera en låt och vibe som gjorde filmen komplett.” Hyllade fotografen Lachlan Bailey är också med i teamet.
Reklamfilmen har ett vackert filmiskt uttryck samtidigt som den fångar en känsla av äkthet, en kombination som också är viktigt för familjeföretaget De’Longhi vars framgångar och utveckling vilar på solida entreprenörsvärden.
Valet av Brad Pitt för denna internationella kampanj är av större betydelse än att han bara är en internationellt erkänd ikon. Pitt är också en hyllad skådespelare och producent, en engagerad förespråkare för miljöfrågor, en samlare av konst som brinner för arkitektur och design.
Kändisskapet till trots så behåller Brad Pitt en mystik runt sig själv. En återhållsamhet som speglar varumärket De’Longhi – som med sina rötter i Italien har en tydlig passion för harmoni och elegans utan att bli stereotypt. Samtidigt tillgängligt för hela världen.