Genom att använda Boozts omfattande data och insikter om kunderns beteenden tillsammans med Copenhagen Fashion Weeks djupa kunskaper om mode, kommer samarbetet att främja innovation och stärka både etablerade varumärken liksom nya uppstickare.
Camilla Frank, VD på Copenhagen Fashion Week ser stora möjligheter och stort värde med samarbetet.
”Vi är väldigt stolta över att ha ingått ett avtal med en så stark partner som Boozt” säger Frank. ”Vi ser fram emot att sjösätta och utveckla våra gemensamma visioner. På Copenhagen Fashion Week arbetar vi hårt för att skapa bästa möjliga marknadsföringskanaler för den danska och nordiska modebranschen. Med Boozt som huvudpartner kan vi stödja och utveckla nya format för att stärka modeindustrin”.
Hermann Haraldsson, VD på Boozt tror att synergierna mellan Boozt och Copenhagen Fashion Week kan stärka den nordiska modebranschen.
”Vi ser fram emot att vara en del av Copenhagen Fashion Week tillsammans med de nordiska modemärkena, vilka är fundamentet i vår verksamhet. I nära samarbete med våra varumärkespartners tror vi att vår data och kunskap om kundens beteende kommer kunna bidra till att skapa nya idéer och initiativ. Det är med stor glädje vi deltar och använder vår plattform för att skapa uppmärksamhet för både etablerade- och nya uppstickare bland de nordiska modemärkena,” säger Haraldsson.