Bokus gör sin största varumärkessatsning på många år
Hem NYHETER Bokus gör nu sin största varumärkessatsning på många år

Bokus gör nu sin största varumärkessatsning på många år

Publicerat av: Redaktionen

Nu storsatsar Bokus och växlar upp sitt varumärkesbyggande.

”För livets alla bokstunder” är ett sampaketerat koncept med varumärkena Bokus och Bokus Play som avsändare, där både pappersböcker och digitala format får ta plats och bidrar till att sprida läsglädje.

Bokusgruppen presterade ett starkt resultat för 2021 där segmentet Bokus Online, som innefattar Bokus och Bokus Play, uppvisade en tillväxt om drygt 5 procent. Nu satsar Bokusgruppen betydligt mer framåtlutat under 2022 och sätter fokus på Bokus och Bokus Play. Det handlar om att accelerera den digitala transformationen, utveckla konsumentlogistiken och öka marknadsföringen. Det ökade varumärkesbyggandet är alltså ett led i ett större paket som ska driva tillväxt.

Bokus gör sin största varumärkessatsning på många år– Bokusgruppen storsatsar på Bokus och det här är en del av allt vi gör. Det här är verkligen Bokus år, säger Cecilia Helsing, marknads- och kommunikationschef Bokusgruppen.

Konceptet ”För livets alla bokstunder” är en sampaketering med Bokus och Bokus Play som avsändare. I kampanjen lyfts det totalerbjudande som Bokus och Bokus Play har i form av fysiska och digitala böcker via både e-handel och abonnemang. Alla format sprider läsglädje på olika sätt.

– Det fantastiska med Bokus är att vi kan erbjuda alla möjligheten att konsumera böcker, vare sig man vill läsa en fysisk eller digital bok och vare sig man vill köpa eller prenumerera på innehåll. Vi har böckerna och kunderna väljer själv hur de vill köpa och konsumera dem, säger Henrik Graan, marknadsansvarig Bokus och Bokus Play.

I kampanjen bjuds kunderna in till alla situationer där böcker har en plats och tipsar om böcker för livets alla bokstunder. Kampanjen är den största på många år och kommer att synas i digitala och analoga kanaler över hela året.

– Våra varumärken kommer att få en stark och kontinuerlig synlighet i hela landet över hela året. Kampanjen syns i allt från räckviddsmedier i analoga miljöer som digitala skärmar och print, till våra egna kanaler, sociala medier, Youtube, TikTok och andra kanaler online, säger Henrik Graan, marknadsansvarig Bokus och Bokus Play.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>