Bemz har sedan 2005 förlängt livet på IKEA-möbler med skräddarsydda överdrag.
De unika produkterna tillverkas på beställning i Europa och säljs i 42 länder. Nu lanserar Bemz en global e-handel tillsammans med digitala fullservicebyrån Cloud Nine.
Den nya sajten har givits ett enkelt och tydligt formspråk där stor vikt har lagts på allt ifrån köpflödet till de egendesignade ikonerna. Mycket arbete har lagts på produktsidorna och genom ett avskalat formspråk är produkterna i fokus. Det ska vara enkelt att välja mellan Bemz extensiva utbud, samtidigt som det ska kännas inspirerande för användaren under hela köpprocessen.
Bemz har valt e-handelsplattformen Litium, där Cloud Nine har utvecklat ett API som tillhandahåller data till en frontend-lösning byggd på React med Redux. Sajten är byggd som en headless CMS-lösning. Detta innebär stabilitet och flexibilitet både gällande användandet och kommande vidareutveckling av plattformen. Lösningen blir ännu snabbare eftersom gränssnittet server side-renderas med hjälp av Next.js.
”Vi har genomfört en lyckad och efterlängtad nylansering av Bemz.com, där kundupplevelsen förbättrats rejält. Vi ser redan att besökarna hittar lättare och snabbare i vårt sortiment. För att möta den stora ökningen av mobiltrafik, erbjuder vi nu en effektiv och snabb mobilupplevelse där det är enkelt att såväl hitta som att slutföra köpet”, säger Anneli Kansbod, VD på Bemz.
“Vi har haft ett tight och intensivt samarbete med såväl Bemz och deras andra samarbetspartners; Pixel och Precis Digital. Tillsammans har vi skapat en ny e-handel som kommer att stärka kundupplevelsen och öka konvertering”, kommenterar Niclas Preber, Senior Projektledare på Cloud Nine.