Artificial Solutions levererar konversationell AI till livsmedelsjätten ICA

Artificial Solutions® (SSME:ASAI), den ledande specialisten inom konversationell AI för storbolag, meddelade idag att ICA Gruppen, Sveriges ledande detaljhandelskoncern, använder Teneo® för att leverera en rad olika konversationella applikationer inom sin verksamhet.

Artificial Solutions levererar konversationell AI till livsmedelsjätten ICA 1
Simon Harmark, ansvarig ledare för Intelligent Automation Journey inom ICA

Teneo, Artificial Solutions plattform för konversationell AI gör det möjligt för ICA-affärsgrupperna att bygga applikationer, som stödjer en mängd olika funktioner från HR och IT till företagets lojalitetsprogram, Stammis. Med ett starkt fokus på digital möjliggörande för kunder, använder ICA Teneos förmågor att enkelt integreras med diverse backend-system och RPA-teknologi (Robotic Process Automation).

“Vi ser konversationell AI som en framtida teknologi för företag som vill driva digitala interaktioner och samtidigt öka kundnöjdheten genom att förbättra servicekvalitén”, säger Simon Harmark, ansvarig ledare för Intelligent Automation Journey inom ICA.

“Vi är mycket glada över att ICA har valt Teneo för att utöka sin användning av konversationell AI för hela verksamheten”, säger Lawrence Flynn, VD för Artificial Solutions. “Vid strategisk använding löser konversationell AI inte bara driftsproblem och sänker kostnaderna. Det utvidgar även förmågor för digitala kanaler och därmed öka kundnöjdheten, vilket i slutändan förbättrar kundlojaliteten.”

Applikationer utvecklade med Teneo är tillgängliga och fler applikationer förväntas att bli tillgängliga i framtiden.