APSIS och Newport fördjupar samarbetet genom APSIS One

APSIS har varit en del av Newports kundkommunikation i över fyra år.

APSIS och Newport fördjupar samarbetet genom APSIS One 1För att kunna skapa automatiserade och personliga kundresor, väljer nu e-handlaren att gå in i nästa samarbetsfas genom att påbörja arbetet med att implementera marknadsföringsplattformen APSIS One.

Newport grundades år 1997 när Owe Sporrong och Marcel van der Neyden öppnade dörrarna till deras första fysiska butik på Sveavägen i Stockholm. Bolaget erbjuder heminredning från flera kända varumärken och lever efter mottot: “Det finns inredning som möblerar ett hem. Och det finns inredning som definierar hemmet”. Newport öppnade upp för försäljning online 2015 och innan årets slut var deras webbshop bolagets mest framgångsrika försäljningskanal.APSIS och Newport har jobbat nära under flera år för att säkerställa högklassig kommunikation till deras kunder genom e-post och SMS. Med APSIS One vill Newport ta nästa steg i sin digitala marknadskommunikation. Stefan Söderlund, E-commerce Manager på Newport, utvecklar:

– APSIS One ger oss möjlighet att bygga automatiserade kundresor i större utsträckning än vad som tidigare varit möjligt. Tillsammans med APSIS One har vi även möjlighet att skapa en helt ny omnikanal-upplevelse, där vi kan anpassa vår kommunikation efter målsättning och kundbeteende.

APSIS One gör det möjligt för kunder att förbättra kundupplevelsen genom att personalisera allt från interaktioner på hemsidan, till SMS och betald närvaro i sociala medier. Som ett varumärke som lägger ett stort fokus på nära kundrelationer, är det också en betydande faktor i Newports fortsatta val av APSIS som leverantör:– För oss så betyder det mycket att ha en stabil partner över tid, där vi tillsammans kan utveckla våra affärer. Anledningen till att vi valde APSIS One är en kombination av ett kraftfullt marknadsverktyg och en god relation, säger Stefan Söderlund, E-commerce Manager på Newport.

Emma Svalin, VD på APSIS, ser fram emot det fördjupade samarbetet:
– Vi skapade APSIS One för kunder som Newport. Vi ser fram emot att de ska kunna utnyttja plattformens fulla kapacitet för att skapa deras optimala kundresa. Vår ambition är alltid att utveckla en så djup relation som möjligt med våra kunder och ta dem med på vår resa med APSIS One.