Hem NYHETER Accenture och Blue Yonder i samarbete för att transformera försörjningskedjor i molnet

Accenture och Blue Yonder i samarbete för att transformera försörjningskedjor i molnet

Publicerat av: Redaktionen

Accenture och Blue Yonder hjälper tillsammans logistikföretag, detaljhandeln liksom tillverkningsindustrin; bland annat Essity och Pactiv, att transformera försörjningskedjan för att dra nytta av fördelarna med molnet.

Accenture och Blue Yonder i samarbete för att transformera försörjningskedjor i molnet 3

En undersökning från Accenture visar att mer än tre fjärdedelar (76 procent) av cheferna i försörjningskedjan och på ledningsnivå i de operativa verksamheterna är överens om att deras företag kommer att öka takten i sin digitala transformation, inte minst för att använda molnet. Genom att bredda samarbetet med Blue Yonder utökar Accenture sin verksamhet inom Supply Chain & Operations med nya funktioner för att möta efterfrågan.

– Företag idag är hårt pressade att ställa om sina försörjningskedjor så att de blir mer responsiva, effektiva, hållbara, motståndskraftiga och möjliggör tillväxt. Många väljer idag molntjänster som kärnan i sin strategi, säger Kris Timmermans, senior managing director och Accentures global supply chain & operations lead. Att utöka samarbetet med Blue Yonder kommer att ge våra gemensamma kunder verktyg och synlighet för att aktivt kunna reagera på störningar, samtidigt som det stärker molnets position i transformationen av försörjningskedjan.

Accenture och Blue Yonder har hjälpt kunder runt om i världen att hantera utmaningar i försörjningskedjan med hjälp av molnbaserade lösningar. Till exempel:

  • Accenture och Blue Yonder hjälpte hygien- och hälsobolaget Essity att inrätta ett centralt transportkontrolltorn under coronapandemin för att öka transparensen och effektiviteten. Essity minskade påverkan på sin verksamhet tack vare bättre beslutsprocesser, vilket utgjorde en konkurrensfördel. Transformationen av försörjningskedjan hjälpte till att bygga motståndskraft och tillhandahöll kritiska data och analys på rekordtid.
  • Accenture och Blue Yonder arbetade också tillsammans med branschledande livsmedelsservice- och förpackningsföretaget Pactiv. Här levererades en end-to-end-lösning för försörjningskedjan, från planering till lager och transport. Lösningen gjorde det möjligt för Pactiv att optimera beslutsfattandet genom hela försörjningskedjan, vilket ledde till effektivisering av verksamheten och stark kundservice som sparar hundratals miljoner per år.

– Coronapandemin belyser behovet av synlighet i försörjningskedjan i realtid och förmågan att proaktivt planera för och omedelbart anpassa sig till förändrade omständigheter. Tillsammans med Accenture kommer vi att öka värdet för kunderna med beprövade metoder som hjälper företag att uppnå sina visioner för mer robusta försörjningskedjor – med molnet som verktyg, säger Johan Reventberg, President EMEA på Blue Yonder.

Accenture och Blue Yonder kommer att fortsätta erbjuda kompetens och lösningar inom hela försörjningskedjan, från planering till logistik. Det skapar synlighet genom hela kedjan, samtidigt som befintliga kunder snabbt kan implementera en kostnadseffektiv och smidig molnarkitektur. Accenture meddelade nyligen att de lanserar Accenture Cloud First, en ny grupp för tjänster med 70 000 proffs inom molnlösningar. Gruppen är en investering på 27 miljarder dollar under tre år.

Genom att utnyttja Accentures bransch- och teknikerfarenhet samt dess globala nätverk av Innovation Hubs, kommer företagen också att tillsammans utveckla innovativa skräddarsydda försörjningskedjor som utnyttjar Blue Yonders molnbaserade Luminate-plattform, som körs på Microsoft Azure Cloud. Företagens kombinerade styrka inom artificiell intelligens och maskininlärning gör det möjligt att skapa nya lösningar som hjälper gemensamma kunder att uppnå full synlighet i hela samarbete och samarbete, automatiserad körning, förbättrad planering av utbud och efterfrågan, optimerad lagerhantering samt förbättrad leverans.

Relaterade Artiklar