Dagens konsumenter har höga krav och förväntningar både när det gäller utbud, digitala möjligheter och leveransalternativ.
Den sistnämnda är idag mer betydande än någonsin. Leveranslösningarna ska vara väl fungerande, snabba och så miljövänliga som möjligt. Något INTERSPORT haft stort fokus på det senaste.
-Vi arbetar ständigt med att hitta effektiva transportalternativ och utveckla befintliga flöden på flera plan, säger Tomas Paepke, Supply chain Director på INTERSPORT.
“Smidigare, kostnadseffektivare och mer hållbar leverans”
Under en tid har delleveranser förekommit och vissa kunder har dessvärre fått beställda paket skickade i omgångar. Företaget har jobbat hårt för att hitta en lösning på problemet och har sedan inledande delen av året infört konsolidering.
-Konsolideringen av e-handelspaket gör inte bara leveransen betydligt smidigare för kunden, vi skickar dessutom ut färre paket vilket gör vår leverans kostnadseffektivare och mer hållbar ur ett miljöperspektiv.
70% väljer att hämta i butik
På INTERSPORT erbjuder vi fri frakt till samtliga butiker och var bland de första att även erbjuda fria returer via butik. Då behöver varan inte skickas alls och snabba och smidiga byten och returer skapas. Dessutom kan kunden prova varan direkt i butik och returnera eller byta om den inte skulle passa.
-Vi ser efterfrågan från kunderna och över 70% av våra paket skickas idag till butik vilket verkligen talar sitt tydliga språk när kunden själv får välja, säger Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på INTERSPORT.
Boka & hämta; Det mest hållbara alternativet
Intersports succétjänst boka & hämta är en riktigt vinnare sett till miljön. En möjlighet för kunden att reservera en vara online och sedan hämta och betala den i butik efter bara ett par timmar. Det enda frakttillfället är när varan skickas till butik från början – Snacka om det mest miljövänliga alternativet!