Q-handelsbolaget växer både på bredden och tvären och startar idag det nya erbjudandet foodora services.
Det innebär att foodora nu kommer att erbjuda sina kunder hushållsnära tjänster, som exempelvis hemstädning, bilservice och läkare som gör hembesök.
foodora är idag en ledande aktör inom snabba hemleveranser och kommer med sitt erbjudande inom tjänster ändra spelplanen för många, då få andra aktörer kan erbjuda hemleverans på väldigt kort tid, sju dagar i veckan.
foodora är bolaget som kan last mile och har infrastrukturen på plats och och därmed oändligt med möjligheter att bredda affären.
I foodoras app kommer idag kunder i Stockholmsområdet hitta allt från hemstädning, recond av bilen som hämtas och lämnas hos kunden och inom kort även boka läkare vid behov som gör hembesök hos sin patient. Utbudet av tjänster kommer att utökas snabbt och löpande.
– Vi har en stor handelsplats för digitala handel och att vi nu går in och även erbjuder en ny typ av tjänster är ett naturligt steg. Vi har styrka och mod att våga testa nytt och jag är väldigt stolt över att leda ett bolag som vågar utmana och satsa nytt oavsett omvärldsläge. Det är viktigare än någonsin att agera, testa och implementera, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
foodoras vision är att leverera allt under dygnets alla timmar överallt i Sverige. foodora services kommer växa nationellt och blir en ny del av foodoras plattform där kunder kan beställa hem tjänster. Ambitionen är att alla typer av tjänster som behövs snabbt såsom städning, tvätt, massage, manikyr ska kunna beställas hem inom 30 minuter, för att göra svenskarnas vardag enklare.