Cervera lägger nu in en ytterligare växel på e-handeln och har anställt Nic Staeger, närmast från en utvecklingsroll inom e-handel på Apoteket Hjärtat, som ny onlinechef.
Vi är enormt glada att få in Nic i vårt team, säger Peter Rimbäck, VD på Cervera. Hans kompetens och erfarenheter från tidigare uppdrag är exakt vad vi behöver för att utveckla onlineaffären med god lönsamhet. Våra konkurrenter online har haft en betydligt snabbare tillväxt än Cervera, nu finns en tydlig målsättning att ta tillbaka marknadsandelar.
Läget för handeln i fysiska butiker är utmanande och vi ställer därför om snabbt till att möta kundernas ökade efterfrågan på e-handeln. Vi har redan sett en mycket positiv effekt där vi de senaste veckorna har tredubblat vår omsättning på e-handeln, och nu växlar vi upp affären ytterligare både i det korta och det längre perspektivet.
Vi vet att kundupplevelsen, sortimentet och prisbilden är våra viktigaste faktorer och nu adresserar vi detta med en kraftig breddning i utbudet, konkurrentmatchade priser och en mer kommersiell site. Den prisdynamik vi ser just nu är inte långsiktigt hållbar, men vi måste trots det ligga rätt i pris på nyckelvaror här och nu. Under för lång tid har våra butiker med vår kunniga och inspirerande personal varit ett showroom som våra konkurrenter dragit nytta av. Vi kommer att göra allt vi kan för att ändra på det framgent.
Vi ser att vi har en enorm potential i att sy ihop hela affären med vår kundklubb, vår e-handel och vårt rikstäckande butiksnät. Vi har också i och med vår flytt av centrallagret till Arlandastad närmat oss vår allra största marknad rent geografiskt och kan erbjuda snabbare cut off- och leveranstider till merparten av våra kunder och våra butiker.
Vi tror att det är precis den fullskaliga servicen och närheten som kunderna vill ha i framtiden.
Som ett exempel erbjuder vi i dagarna våra kunder en möjlighet att skänka omtanke till nära och kära genom att skicka inslagna presenter kompletterat med en personlig hälsning. Den här påsken kommer för många att se annorlunda ut och firandet blir mer avskalat. Vi tycker att det är minst lika viktigt, om inte ännu viktigare nu, att sprida glädje och kärlek i denna speciella tid.
Vi vill alltid finnas där för våra kunder och hjälpa dem fullt ut oavsett i vilken kanal de vill handla.