Under räkenskapsåret 2018/19 fortsatte JYSKs E-handel att växa.
Antalet besökare passerade 32 miljoner och omsättningen i e-handeln växte med drygt 37 procent.
– Det är ett kvitto på att kunderna uppskattar JYSK även online. I vår strategi finns en tydlig ambition att ge kunderna en likvärdig upplevelse var de än besöker oss och där har vi kommit en bra bit på vägen, säger Johan Sjödin, vd för JYSK Sverige.
Butiken viktig för e-handeln
Precis som tidigare år ökar kundernas intresse av att använda erbjudandet om att få varorna de köpt online levererade till en närliggande butik utan kostnad. Också möjligheten att reservera varor i butik från hemsidan lockar allt fler, antalet Click and Collect-ordrar via JYSK.se ökade med drygt 19 procent under räkenskapsåret, som löpte mellan den förste september 2018 och 31 augusti 2019.
– JYSK har en stark tro på den fysiska butiken och de signaler vi får från kundernas köpbeteende, via JYSK.se, är att de uppskattar butiken oavsett var de befinner sig i köpprocessen. Många använder butiken till att handla i, vissa vill klämma och känna på produkterna innan de bestämmer sig, andra ser butiken som ett utlämningsställe. Gemensamt är att kunderna vill få personlig service av någon som kan produkterna, säger Johan Sjödin.
Trenden fortsätter
De första två månaderna på JYSKs nya räkenskapsår har också visat att e-handen fortsätter med samma positiva utveckling.
– Ett exempel är Singles Day, i förra veckan där vår försäljning online mer än fördubblades jämfört med samma kampanj förra året.