Redan 2014 vann Stadium i Swedish Brand Award och upprepar nu återigen bedriften för fjärde gången sedan dess.
Priset sätter varumärkesupplevelsen i centrum och delas ut till de företag i respektive kategori som presterat bäst inom Nöjd Kund Index, NKI, och kännedom enligt över 6 000 konsumenter. Vinnare i kategorin ”Sportkedjor” blev 2019 Stadium. Nominerade i samma kategori var även Intersport och Naturkompaniet.
– För oss är personalen våra stjärnor och kunderna det viktigaste vi har. Vårt ständiga arbete med varumärkeskännedom, kundmöte samt upplevelse oavsett kanal fortsätter och det här visar att hårt arbete lönar sig. Vi ser det som ett kvitto på att det vi gör är rätt och det ger oss energi att jobba ännu hårdare för att inspirera fler till ett aktivt liv, säger Daniel Löfkvist, Country Manager Stadium Sverige.
Stadium stod som vinnare i kategorin ”Sportkedjor” även åren 2014, 2015 och 2016. Priset delas ut av undersökningsföretaget Evimetrix efter en undersökning med över 6 000 konsumenter som angivit sin kännedom och omdömen om drygt 500 varumärken i nästan 40 kategorier. Evimetrix väger Nöjd Kund Index mot kännedom vilket resulterar i varumärkets position. På så sätt kan jämförelser göras oberoende av varumärkenas storlek och hur välkända och omtyckta de är.