Far from standard – nästa kampanj i samarbetet mellan Samsung och Zlatan Ibrahimović
Hem NYHETER Far from standard – nästa kampanj i samarbetet mellan Samsung och Zlatan Ibrahimović

Far from standard – nästa kampanj i samarbetet mellan Samsung och Zlatan Ibrahimović

Publicerat av: Redaktionen

Genom det nya kommunikationskonceptet vill Samsung och Zlatan belysa de olika funktionerna som gör QLED 8K till en TV-upplevelse utöver det vanliga.

Far from standard – nästa kampanj i samarbetet mellan Samsung och Zlatan Ibrahimović 2Med fokus på den överlägsna tekniken och bildkvalitén.

– Som tidigare håller vi inte tillbaka. Far from standard är ledord som väl beskriver det här samarbetet, något både jag och Samsung står för, säger Zlatan Ibrahimović.

Enligt en nordisk konsumentundersökning Samsung genomfört vill människor se ett nytt porträtterande av Zlatan i media, vilket även går att applicera på kommunikationen från flertalet TV-varumärken. Den nya kampanjen vill därför visa såväl TV-teknik som Zlatan på ett nytt sätt.

– Fokus i den här kampanjen har legat på att ta fram ett uttryck som utmärker sig lika mycket som Zlatan och Samsung gör i kontrast till sina konkurrenter. ”Far from standard” lyckas sätta fingret på precis det, säger Jenny Fisher-Toivo, Marknadsdirektör för TV på Samsung.

Den nya kampanjen lanserades den 23 september och består huvudsakligen av ett antal filmer i typiska nordiska hemmiljöer, för att lyfta QLED-teknikens fördelar när det kommer till bildkvalitet i kombination med ljusa rum. ”Far from standard” är en 360-kampanj som kommer synas i TV, digitalt och hos återförsäljare under hösten.

Relaterade Artiklar