Autoexperten blir en ny tjänst i Telia Sense – Telias lösning för den uppkopplade bilen.
För att erbjuda kunderna en ännu bättre upplevelse blir Autoexperten från 1 maj en del av Telia Sense. Genom samarbetet får kunderna möjlighet att teckna ett serviceavtal för sin bil med Autoexpertens verkstäder till en fast månadskostnad. Med bilen uppkopplad kan Autoexperten löpande följa fordonet och serva ägaren med information om felkoder, reparations- och servicebehov. Dessutom kan man erbjuda en bokning av verkstad och ge ägaren en bekymmersfri fordonsvardag.
– Vi satsar hela tiden på att utveckla vår tjänst och vår kundupplevelse. Med Telia Sense blir det både enklare och smidigare att serva och reparera bilen. Kunden ska känna att vi tar ett ansvar för deras bil, säger Anders Nilsson, Affärsområdeschef Autoexperten.
Telia Sense är en molnbaserad lösning som tillsammans med en app och en liten hårdvara ger bilägare tillgång till 4G-wifi och smarta tjänster. I dag ingår Folksam, Bilia, Svensk Bilprovning, Viking Vägassistans, EasyPark och Paydrive. Under våren integreras Autoexperten i Telia Sense och bolagen är i färd med att slutföra sitt pilottest. Lanseringen sker den 1 maj.
– Jag är jätteglad över samarbetet och att Autoexperten väljer att digitalisera en del av sin affär tillsammans med oss. Det är fantastiskt att se hur ekosystemet runt Telia Sense växer fram, och vi ser ett allt större intresse från både företag och privatpersoner att kunna ha bilen på fickan, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.